Český finanční a účetní časopis 2013(4):183-190 | DOI: 10.18267/j.cfuc.366

Vztah strategického manažerského účetnictví a strategického managementu

Libuše Šoljaková
Doc. Ing. Libuše Šoljaková, Ph.D. - docentka; Katedra manažerského účetnictví, Fakulta financí a účetnictví, Vysoká škola ekonomická v Praze, nám. W. Churchilla 4, 130 67 Praha 3; <soljak@vse.cz>.

Článek analyzuje vztah strategického manažerského účetnictví a strategického managementu. Strategické manažerské účetnictví by mělo poskytovat informační podporu strategickému managementu, ale většina definic strategického manažerského účetnictví zahrnuje také prvky strategického řízení. Často dochází k velmi silnému prolínání strategického manažerského účetnictví a strategického řízení.

Klíčová slova: Strategické manažerské účetnictví, Analýza SWOT, Strategický management, Matice BCG

Relation between Strategic Management Accounting and Strategic Management

This paper analyses relation between strategic management accounting and strategic management. Strategic management accounting should provide information support to strategic management. But most definition of management accounting includes also elements of strategic management. Often strategic management accounting and strategic management diffuse very strongly.

Keywords: Strategic management accounting; SWOT; Strategic management; BCG Matrix.
JEL classification: M41

Zveřejněno: 1. prosinec 2013  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Šoljaková, L. (2013). Vztah strategického manažerského účetnictví a strategického managementu. Český finanční a účetní časopis2013(4), 183-190. doi: 10.18267/j.cfuc.366
Stáhnout citaci

Reference

  1. Bromwich, M. - Bhimani, A. (1989): Management Accounting: Evolution not Revolution. London, Chartered Institute of Management Accountants, 1989.
  2. Eschenbach, R. (2004): Controlling. Praha, ASPI, 2004.
  3. Guilding, C. - Cravens, K. S. - Tayles, M. (2000): An International Comparison of Strategic Management Accounting Practices. Management Accounting Research, 2000, roč. 11, č. 1, s. 113-35. Přejít k původnímu zdroji...
  4. Innes, J. (1998) Strategic Management Accounting. In Innes, J. (ed.): Handbook of Management Accounting. Englewood Cliffs, Prentice Hall, 1998.
  5. Kaplan, R. - Cooper, R. (1998): Cost and Effect: Using Integrated Systems to Drive Profitability and Performance. Boston, Harvard Business School Press, 1998.
  6. Lord, B. (1996): Strategic Management Accounting: the Emperor's New Clothes? Management Accounting Research, 1996, roč. 7, č. 3, s. 347-366. Přejít k původnímu zdroji...
  7. Roslender, R. - Hart, S. J. (2003): In Search of Strategic Management Accounting: Theoretical and Field Study Perspectives. Management Accounting Research, 2003, roč. 14, č. 3, s. 255-279. Přejít k původnímu zdroji...

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.