Specifika podnikatelského prostředí Japonska a spolupráce s ČR na příkladu vybraných firem

Název práce: Specifika podnikatelského prostředí Japonska a spolupráce s ČR na příkladu vybraných firem
Autor(ka) práce: Kalátová, Veronika
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Zamykalová, Miroslava
Oponenti práce: Brychová, Vladimíra
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Japonská ekonomika se nachází na druhém místě v žebříčku vyspělých ekonomik světa. Jeho obchod je zaměřen na terciární sektor. Největší vliv na jeho hospodářský růst měl doposud export, který o mnoho převyšoval import. V dnešní době se také Japonské stalo jednou z obětí světové finanční krize, což zřejmě nebude mít dobrý vliv na dosud velmi vyrovnaný stav ekonomiky. S Českou republikou Japonsko spolupracuje po několikaleté pauze od roku 1957. Vzájemné vztahy jsou velmi dobré a obchodní spolupráce patří mezi hlavní ve střední Evropě. Při obchodních stycích s Japonci se musí brát v úvahu kulturní odlišnosti, které jsou od západních kultur velmi rozdílné.
Klíčová slova: Česká republika; Japonsko; Podnikatelské prostředí; Kulturní odlišnosti
Název práce: Specifics of the japanese corporate environment and cooperation with the Czech Republic with examples sampled from companies
Autor(ka) práce: Kalátová, Veronika
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Zamykalová, Miroslava
Oponenti práce: Brychová, Vladimíra
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Japanese economy is in the second place of the world chart of the developed countries. Its business is based on the tertiary sector. Its economic growth has been influenced mostly by exports, which highly exceeded imports. Nowadays Japan has become one of the victims of the world financial crisis as well, which will probably affect negatively its up to now well-balanced economic conditions. Japan has cooperated with the Czech Republic since 1957 (after several years without communication). Their mutual relationships have been developing well and the business cooperation is one of the most important in the central Europe. While negotiating with Japanese it is necessary to pay a great attention to the cultural differences between European and Asian culture.
Klíčová slova: Japan; Corporate environment; Cultural differences; Czech Republic

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 3. 2008
Datum podání práce: 12. 12. 2008
Datum obhajoby: 15. 1. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/16679/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: