Referenční katalog produktů a služeb veřejné správy

Název práce: Referenční katalog produktů a služeb veřejné správy
Autor(ka) práce: Mišurec, David
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Chlapek, Dušan
Oponenti práce: Popílek, Jaroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce je navrhnout referenční katalog služeb veřejné správy, který by měl jeho uživatelům, to jest veřejné správě a široké veřejnosti, podávat přehled o poskytovaných službách veřejné správy. Teoretická část práce nejprve vymezuje pojmy a představuje problematiku poskytování služeb veřejné správy v historickém kontextu polistopadového vývoje České republiky. V návaznosti se práce zabývá především globální situací v Evropské unii a představuje jednu vybranou zemi (Rakousko) a její služby. Při návrhu katalogu byly využity současné poznatky o poskytování služeb, které reflektují zákaznicky orientovaný přístup k občanovi prostřednictvím jednoho kontaktního místa. Zdůrazněna je nutnost oddělení složky dodávky složky, představující komunikaci občana se ?službou? a samotný výkon služby. V rámci návrhu jsou uvedeny dva hlavní modely ? doménový model popisující strukturu samotného katalogu a model služby, který popisuje evidované služby. Na základě analýzy využitelnosti katalogu a jeho integrace s již stávajícími systémy jsou vymezeny hlavní přínosy a navrženo zapojení navrhovaných principů katalogu do portálu veřejné správy.
Klíčová slova: one-stop shop; jednotné kontaktní místo; zákaznicky orientovaný přístup; poskytování služeb; eGovernment; katalog; služby veřejné správy
Název práce: Referential catalogue of public administration services
Autor(ka) práce: Mišurec, David
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Chlapek, Dušan
Oponenti práce: Popílek, Jaroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Aim of this diploma thesis is to develop a referential catalogue of public administration services, which should provide its users with summary of services provided by public administration. Theoretical part of thesis at first defines notions and presents problems connected with providing public administration services in context of development in period after Velvet revolution in Czech Republic. After that, work follows with global situation in European Union and concentrates on one country (Austria) and its services. During design of the catalogue was used actual knowledge and research about service providing, which reflects customer oriented approach and access through single point of contact. The necessity of splitting the whole process of service providing into two parts, service access and service execution part, is emphasized. Within design of catalogue are presented two main models -- domain model describing the structure of catalogue itself and service model, describing services. Based on analysis of possible uses and its integration potential with existing systems are defined its main benefits and is devised integrating principles designed in catalogue into "Portal veřejné správy".
Klíčová slova: one-stop shop; single point of contact; customer oriented approach; providing of services; eGovernment; catalogue; public administration services

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 7. 2008
Datum podání práce: 1. 9. 2008
Datum obhajoby: 1. 9. 2008
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/10247/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: