Vliv mezikulturních rozdílů na obchodní jednání a podnikání českých subjektů na trhu Polska

Název práce: Vliv mezikulturních rozdílů na obchodní jednání a podnikání českých subjektů na trhu Polska
Autor(ka) práce: Juřicová, Martina
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Müllerová, Františka
Oponenti práce: Gullová, Soňa
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
V první kapitole je popsáno Polsko, jeho geografie, počet obyvatel, jazyk, měna, politické uspořádání a stručná historie Polska. Druhá kapitola se zabývá analýzou jednotlivých sektorů polského hospodářství a zahraničním obchodem Polska. Ve třetí kapitole se zabývám rozdíly mezi Čechy a Poláky, snažím se charakterizovat Poláky podle kulturních dimenzí G. Hofstedeho a F. Trompenaarse. Na základě těchto informací pak formuluji základy polské obchodní etikety. Závěrečná kapitola je věnována česko-polské spolupráci. Popisuji zde postup založení podniku v Polsku a polské právní formy podnikání. Také jsem v této kapitole analyzovala zahraniční obchod mezi Českem a Polskem.
Klíčová slova: mezikulturní rozdíly; Polsko; obchodní jednání
Název práce: Influence of intercultural differences on business dealings and entrepreneurial activites of czech entrepreneurs on the market of Poland
Autor(ka) práce: Juřicová, Martina
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Müllerová, Františka
Oponenti práce: Gullová, Soňa
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
First section describes Poland, its geography, number of inhabitants, its language, currency, political system and brief Polish history. Second section deals with analysis of sectors of polish economy and foreign trade od Poland. In the third section I deal with the differences between Czechs and Poles and I try to describe Poles according to the cultural dimensions defined by G. Hofstede and F. Trompenaars. I use this information to define basic principles of Polish etiquette. Final section focuses on Czech-Polish business relations. I describe foundation of a company in Poland and polish legal forms of businesses. I also analyze foreign trade between Czech Republic and Poland.
Klíčová slova: business dealing; Poland; intercultural differences

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 7. 11. 2008
Datum podání práce: 12. 12. 2008
Datum obhajoby: 15. 1. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/16276/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: