Politický marketing a prezidentské volby v USA

Název práce: Politický marketing a prezidentské voľby v USA
Autor(ka) práce: Vašková, Eva
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Boučková, Jana
Oponenti práce: Dušková, Dagmar
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práca sa zaoberá témami politického marketingu. V úvode je stručný popis americkej spoločnosti cez demografické, rasové, sociálne a náboženské prvky. Ďalej sa zaoberá verejnou mienkou a politickou socializáciou jednotlivcov. Cez politickú ideológiu popisuje politické rozdelenie Ameriky na liberálov a konzervatívcov. Ďalšími témami sú stratégia v politike, plánovanie politickej kampane a marketingová komunikácia v politike. Druhá polovica diplomovej práce je venovaná analýze prezidentských volieb v USA v roku 2008. Začína popisom jednotlivých kandidátov, Baracka Obamu a Johna McCaina. Pokračuje predstavením kľúčových prvkov ich predvolebných kampaní. Samostatná kapitola sa venuje prezidentským debatám, ktoré sú veľmi populárne v americkej spoločnosti. Okrem hlavných predstaviteľov sa práca venuje i viceprezidentským kandidátom a manželkám prezidentských kandidátov. Záver práce je venovaný finančnej stránke prezidentských volieb a sponzorovaniu kandidátov.
Klíčová slova: verejná mienka; marketingová komunikácia v politike; John McCain; volebná stratégia; Barack Obama; prezidentské voľby v USA; politická ideológia
Název práce: Politický marketing a prezidentské volby v USA
Autor(ka) práce: Vašková, Eva
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Boučková, Jana
Oponenti práce: Dušková, Dagmar
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práce se zaobírá tématy politického marketingu. V úvode je stručný popis americké společnosti pomocí demografických, rasových, sociálních a náboženských prvků. Dále se práce zaobírá veřejným míněním a politickou socializací jednotlivců. Přes politickou ideologii popisuje politické rozdělení Ameriky na liberály a konzervativce. Dalšími tématy jsou strategie v politice, plánování politické kampaně a marketingová komunikace v politice. Druhá polovina diplomové práce je věnovaná analýze prezidentských voleb v USA v roce 2008. Začíná popisem jednotlivých kandidátů, Baracka Obamy a Johna McCaina. Pokračuje představením klíčových prvků jejich předvolebních kampaní. Samostatná kapitola se věnuje prezidentským debatám, které jsou hodně populární v americké společnosti. Kromě hlavních představitelů se práce věnuje i viceprezidentským kandidátům a manželkám prezidentských kandidátů. Závěr práce je věnován finanční stránce prezidentských voleb a sponzorstvím kandidátů.
Klíčová slova: volební strategie; politická ideologie; John McCain; Barack Obama; prezidentské volby v USA; marketingová komunikace v politice; veřejné mínění
Název práce: Political marketing and presidential election in USA
Autor(ka) práce: Vašková, Eva
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Boučková, Jana
Oponenti práce: Dušková, Dagmar
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The main topic of my diploma thesis is political marketing and presidential election in USA in 2008. Firstly, I described American society through its demographic, racial, social and religious aspects. Then I wrote about public opinion and political socializing of individuals, how they are created and learned through individuals' lives. Political ideology in USA is represented by two mainstream political trends: liberals and conservatives. Thesis then describes strategy in politics, planning of political campaigns and marketing communication in politics. Second part of my thesis describes presidential election in USA in 2008. Introduction is focused on two main candidates: Barack Obama and John McCain. Then it continues with main points and highlights of each presidential campaign. Special part is focused on presidential debates which are very popular in American society. Besides main candidates, thesis describes also vice president candidates and wives of presidential candidates. The final part of the thesis is focused on financial aspect of elections and funding in politics.
Klíčová slova: marketing communication in politics; presidential election in USA; public opinion; John McCain; Barack Obama; potitical ideology; political strategy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 10. 2008
Datum podání práce: 15. 4. 2009
Datum obhajoby: 13. 5. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/15967/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: