Nové trendy v mezinárodním marketingu: Ekologické služby

Název práce: Nové trendy v mezinárodním marketingu: Ekologické služby
Autor(ka) práce: Vojtěchová, Martina
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Král, Petr
Oponenti práce: Karlíček, Miroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Zelený marketing je jedním z nejvýraznějších trendů v mezinárodním marketingu posledních let. Na rozdíl od ekologických výrobků není věnováno mnoho prostoru ekologickým službám, i když služby tvoří podstatnou součást ekonomik vyspělých zemí. V České republice stojí ekologické služby na prahu rozvoje a dosud nebyly k dispozici ucelené marketingové informace o tomto oboru. Cílem této diplomové práce je vyplnit mezeru v informacích a vytvořit rámec pro strategické marketingové plánování ekologických služeb v České republice. Pomocí poznatků z jiných trhů, rozhovoru s odborníkem z oboru a dotazníkového šetření mezi spotřebiteli byly shromážděny potřebné informace, které jsou rozpracovány do jednotlivých kroků strategického marketingu ekologických služeb v českých podmínkách.
Klíčová slova: ekologické služby; strategický marketing služeb; zelený marketing; služby
Název práce: New trends in international marketing: Green services
Autor(ka) práce: Vojtěchová, Martina
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Král, Petr
Oponenti práce: Karlíček, Miroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Green marketing has been one of the most discussed trends in international marketing for a decade at least. Compared to green goods, little attention is paid to green services, although services are an essential part of developed countries' economies. Green services in the Czech Republic stand at the starting point of breakthrough. Until the present comprehensive marketing information about this area has been absent. The aim of this thesis is to fill the gap in information by setting up a framework for strategic marketing planning of green services in the Czech Republic. The information needed has been collected from other markets' data, an interview with an insider and a consumer survey. The data obtained has been used in the various steps of green services strategic marketing framework in Czech circumstances.
Klíčová slova: strategic services marketing; eco services; green services; services; green marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 9. 2008
Datum podání práce: 30. 5. 2009
Datum obhajoby: 2. 6. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/15175/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: