Srovnání online marketingové komunikace v České republice a Rakousku

Název práce: Srovnání online marketingové komunikace v České republice a Rakousku
Autor(ka) práce: Skalová, Kateřina
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Král, Petr
Oponenti práce: Bockstefel, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tématem této diplomové práce je srovnání online marketingové komunikace v České republice a v Rakousku. Cílem je srovnat online marketingovou komunikaci v České republice a Rakousku, popsat její specifika v těchto dvou zemích, identifikovat hlavní rozdíly a nalézt jejich příčiny. Po úvodní části, v druhé kapitole, je popsána teoreticky problematika marketingové komunikace, internetu, jeho charakteristika a historie a také online marketingová komunikace. Ve třetí kapitole jsou podrobně charakterizovány oba srovnávané trhy, nejprve Česká republika, poté na Rakousko. Jsou popsány charakteristiky a chování uživatelů internetu, situace na trhu s online marketingovou komunikací a mediální chování obyvatel. Ve čtvrté kapitole jsou analyzovány shodné charakteristiky i odlišné ukazatele v obou zemích. V poslední kapitole je analýza příčin identifikovaných odlišností v rovině makroekonomické, v rovině daného odvětví, a nakonec i v rovině individuální. Hlavními zdroji jsou česká i anglicky a německy psaná literatura zabývající se obecně marketingem, marketingovou komunikací, internetem a online marketingovou komunikací. Využity jsou také statistické údaje národních statistických úřadů, odborné články z časopisů i online zdrojů, tištěné a online studie odborných asociací i některých firem působících v oboru a také rozhovory s odborníky z praxe.
Klíčová slova: online reklama; Rakousko; online marketingová komunikace
Název práce: Comparison of Online Marketing Communications in the Czech Republic and Austria
Autor(ka) práce: Skalová, Kateřina
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Král, Petr
Oponenti práce: Bockstefel, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The topic of this diploma thesis is comparison of online marketing communication in the Czech Republic and in Austria. The aim of this thesis to compare online marketing communication in the Czech Republic and Austria, describe its characteristics, identify main differences and analyze essential reasons for the differences. After the introduction part, in the second chapter, the theoretical grounds of marketing communication, internet, its characteristics and history, as well as online marketing communications are described. In the third chapter, both markets are described in detail, in terms of internet users, situation on the marketing communications markets and in terms of media consumption. In the fourth chapter, main common features and differences are analyzed. In the last chapter, the most significant reasons for the differences are analyzed, first in terms of macroeconomic influences, second in terms of the industry itself and third in terms of individual preferences. The main sources for the diploma thesis were theoretical books concerned with marketing communication, online marketing communication and internet, written in Czech, English and German. Furthermore, statistical data of national statistical offices, articles from magazines and online sources, printed and online studies of selected associations or companies as well as interviews with experts are used.
Klíčová slova: online advertising; online marketing communication; Austria

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 11. 2008
Datum podání práce: 30. 5. 2009
Datum obhajoby: 2. 6. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/16913/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: