Nové trendy v internetové marketingové komunikaci - sociální síť Facebook

Název práce: Nové trendy v internetové marketingové komunikaci - sociální síť Facebook
Autor(ka) práce: Eisenmann, Jan
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Pešek, Ondřej
Oponenti práce: Zimová, Štěpánka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tématem mé bakalářské práce jsou "Nové trendy v internetové marketingové komunikaci -- sociální síť Facebook". Teoretická část práce je zaměřena na pospání těchto nových trendů -- jako je virální marketing, Web 2.0 a jeho hlavní nástroje (sociální média, RSS, wikis, blogy a sociální sítě). A také se v této části snažím osvětlit nástup nových médií v kontextu celkových změn v ekonomice. Pro tuto část byly stěžejní práce Marka Earlse o stádním chování a "pull" princip Setha Godina. S využitím poznatků z těchto prací jsem chtěl ukázat silné stránky internetu a to, jak internet změnil pojetí marketingové komunikace v nových médiích V praktické části se zaobírám jednotlivými formami komunikace na sociální síti Facebook. Jeho síla je v možnosti velmi přesného cílení reklamy na specifické publikum. A to prostřednictvím bannerů, ale i jiných forem -- jako je Facebook Beacon, nebo v budoucnu Engagement Ads. Kromě těchto reklam, nenalezneme na Facebooku i nepřímé formy reklamy -- pocházející často přímo od uživatelů -- produktové stránky a skupiny. Ty vznikají díky nadšení fanoušků značek a společnostem nabízí možnost spolutvorby nebo také k získání uživatelských insightů. Podrobněji se zabývám též aplikacemi, podle mnohých nejnadějnější formou reklamy na Facebooku. Sociální síť Facebook se jeví jako velmi populární a nadějné médium nové generace, schopné zaujmout publikum, jež je obtížné oslovit starými médii.
Klíčová slova: Facebook; virální marketing; internet; sociální média
Název práce: New trends in internet marketing communication -- social network Facebook
Autor(ka) práce: Eisenmann, Jan
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Pešek, Ondřej
Oponenti práce: Zimová, Štěpánka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Theme of my bachelor thesis is "New trends in internet marketing communication -- social network Facebook". Theoretical part is focused on describing those new trends -- like viral marketing, Web 2.0 and it's major tools (social media, RSS, wikis, social networks). And also I try to set the shift from old to new media into context of wider economical changes. Important source of information were books and works of Mark Earls about "herd" substance of human behavior as well as Seth Godin's PULL principle. On those two, I wanted to show important features of internet and how it is changing the communication between people and companies. In practical part I went through possible ways of marketing communication on platform of social network Facebook. Important role play banners, Facebook Beacon and in the future Engagement Ads. Their biggest strength is the ability to target commercial messages to audience very precisely. But there are also indirect forms of communication channels like Facebook Pages or Facebook Groups on Facebook. These are based on enthusiasm of fans of the brand and for companies they offer great source of insights and data for marketing research or even place for co-creation with their loyal customer core. Last, but according to many marketers very potential, forms of marketing on Facebook, are applications with incorporated brands. These applications are very fast growing business. Facebook seems to be very popular and engaging medium to address especially young audience, that doesn't pay so much attention to old means of communication.
Klíčová slova: internet; social media; viral marketing; Facebook

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 11. 2008
Datum podání práce: 20. 6. 2009
Datum obhajoby: 17. 6. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/16944/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: