Ekologický marketing

Název práce: Ekologický marketing
Autor(ka) práce: Neznaj, Radek
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Procházka, Jan
Oponenti práce: Pešek, Ondřej
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá otázkami ekologického marketingu, konkrétně se zaměřuje na marketingový mix ekologických produktů. Záměr práce je naznačit směry a možnosti, kterými se může marketing produktů ubírat v souladu s životním prostředím a cíly podniku. Práce je rozdělena do tří částí. První část stručně zobrazuje vývoj marketingu a jeho současnou podobu, včetně aktuálních trendů a skutečností, které vedly ke vzniku ekologického marketingu. Tato část definuje ekologický marketing a jeho cíle. Druhá, hlavní část této práce zobrazuje ekologický marketingový mix v běžném složení: produkt, cena, distribuce a komunikace. Pozornost je věnována jednotlivým složkám mixu, jejich výhodám, nevýhodám a klíčovým aspektům v užití s ekologickými produkty a kde je to možné, ilustruje na praktických příkladech. Poslední část tvoří dvě případové studie. První z nich je zaměřena na design a balení ve společnosti Hewlett-Packard, konkrétně multimediálního notebooku HP Pavilion pro Walmart. Druhá je zaměřena na společnost Toyota a její hybridní model Prius s cílem analyzovat klíčové aspekty úspěchu tohoto modelu na trhu hybridních automobilů. Závěr práce shrnuje současné klíčové aspekty ekologického marketingu a poukazuje na možný vývoj do budoucna.
Klíčová slova: Prius; ekodesign; marketingový mix; ekologický marketing; životní prostředí
Název práce: Ecological marketing
Autor(ka) práce: Neznaj, Radek
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Procházka, Jan
Oponenti práce: Pešek, Ondřej
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The work addresses issues of ecological marketing, specifically focuses on the marketing mix of organic products. The intention is to point out guidelines and outline options that may be the potential of products development in line with environmental objectives and the enterprise. The work is divided into three parts. The first part briefly shows the evolution of marketing and its current form, including current trends and events that led to the emergence of ecological marketing. This section defines the ecological marketing objectives. Second, the main part of this work shows the ecological marketing mix in the ordinary formulation: product, price, place and promotion. Attention is paid to all individual elements of the mix, their advantages, disadvantages and the key aspects in the use of ecological products and where possible, illustrated on practical examples. The last part consists of two case studies. The first one is focused on design and packaging at Hewlett-Packard, namely multimedia notebook HP Pavilion for Walmart. The second is focused on the Toyota and its Prius hybrid model in order to analyze key aspects of the success of this model on the market of hybrid cars. The conclusion summarizes the key aspects of ecological marketing and suggests possible development for the future.
Klíčová slova: Prius; ecodesign; marketing mix; enviroment; ecological marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 23. 3. 2009
Datum podání práce: 30. 4. 2009
Datum obhajoby: 17. 6. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/19978/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: