Aplikace objektového přístupu v programování MMORPG serveru, vývoj herního prostředí

Název práce: Aplikace objektového přístupu v programování MMORPG serveru, vývoj herního prostředí
Autor(ka) práce: Tyle, Jan
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Pavlíčková, Jarmila
Oponenti práce: Bárta, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cíle práce: Cílem mé práce je přinést lepší porozumění tématu MMORPG her do povědomí čtenářů, blíže seznámit zájemce o téma SphereServer se způsobem práce na jeho rozvoji. Nezasvěcený čtenář se zde dozví jaké aspekty tato práce přináší a jak může její výsledek vypadat v praxi. Čtenáři zasvěcenému může tato práce posloužit k prohloubení znalostí a k nalezení souvislostí, kterých si dříve nevšiml. Způsob dosažení cíle: V této práci jsem se pokusil o sestavení celkového pohledu na vlastnosti SphereServeru a na možnosti rozšiřování jeho funkcionality. V probíraných tématech jsem se věnoval dvěma různým pohledům na věc, skrze srovnání dvou odlišných vývojových větví SphereServeru. V neposlední řadě jsem se pokusil navrhnout postupy, které by vedly ke zlepšení a zjednodušení práce s tímto emulátorem. Přínos práce: Jakožto zkušený vývojář SphereScriptu jsem v této práci shrnul některé své zkušenosti a závěry z nich plynoucí. Ve své práci jsem využil roztříštěných informací, které jsem za dobu svého působení nasbíral a v této práci zformuloval a seskupil tak, aby dávaly čtenářům smysl. Kromě seznámení čtenářů s tématikou by přínosem této práce mělo být poučení se z chyb SphereServeru a návrh metody na jejich opravu. Struktura práce: Svou práci jsem strukturoval do tří hlavních částí. V první části seznamuji čtenáře se základní funkcí SphereServeru a základní terminologií, která se v této tematice vyskytuje. Ve druhé části se věnuji popisem SphereServeru a postupně jmenuji hlavní body syntaxe a sémantiky SphereScriptu, který se využívá k rozšíření základních funkcí SphereServeru. Ve třetí části popisuji výslednou podobu implementace SphereServeru na UO shardu Andaria -- po stránce herních mechanismů z pohledu správce hry.
Klíčová slova: MMORPG; RPG; SphereScript; SphereServer
Název práce: Object-oriented programming in MMORPG server development, in-game environment creation
Autor(ka) práce: Tyle, Jan
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Pavlíčková, Jarmila
Oponenti práce: Bárta, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Main objective: The basic purpose of this work is to provide a reader with better understanding of MMORPG games and to introduce SphereServer and the methods of widening its functionality to anoyone who is interested in it. In this work, there are mentioned various aspects of the work with the SphereServer. Reader, who is unfamiliar with the issue, could learn there about the possible outcome of such work. On the contrary, in-reader can use this document to extend his knowledge about some previously unfamiliar facts or relations. Method of achieving the objective: In this paper, the global overview of SphereServer attributes and the methods of widening its functionality are discussed. Furthermore, the comparision between two different development branches of SphereServer is presented, summarizing advantages and disadvantages of those versions. However, several suggestions which aim to upgrade and simplify the work with this emulator are presented. Benefit of the work: As a skilled developer, familiar with SphereScript, I have compiled my experiences and used their outcome in this work. Besides, the shattered information from various sources has been collected and compiled into easily understandable text. This whole work may also serve to highlight the mistakes and design flaws, made by SphereServer developers and could be meant as an suggestion for designing a better version of the emulator. Layout of the work: This work is divided into three main parts. In the first part, the main SphereServer functionality and main terminology of this work is descripted. In the second part, the deeper insight into the SphereServer and its scripting language SphereScript is presented. Finally, in the third part, the Ultima Online shard Andaria is described as a practical implementation of SphereServer.
Klíčová slova: RPG; SphereServer; SphereScript; MMORPG

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 1. 2008
Datum podání práce: 5. 5. 2009
Datum obhajoby: 16. 6. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/13545/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: