Lodní doprava na kanálu Rýn - Mohan - Dunaj

Název práce: Lodní doprava na kanálu Rýn - Mohan - Dunaj
Autor(ka) práce: Charousková, Lucie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Novák, Radek
Oponenti práce: Štefek , Roman
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá lodní dopravou na kanálu Rýn-Mohan-Dunaj. Analýza začíná posouzením lodní dopravy v Evropě, krátce popisuje její vývoj a základní pojmy, které s vodními cestami souvisí. V závěru první části je uvedeno srovnání jednotlivých dopravních prostředků. Druhá kapitola je věnována předchůdcům kanálu Rýn-Mohan-Dunaj a důvodům jejich stavby. Při bližším pojednání o stavbě kanálu RMD jsou popsány také důležité instituce působící v této oblasti. K nim patří především Rhein-Main-Donau AG, Deutsche Wasserstraßen- und Schifffahrtsverein Rhein-Main-Donau e.V. a Wasser- und Schifffahrtsdirektion Süd. Třetí kapitola diplomové práce analyzuje lodní dopravu na kanálu RMD a na německé části Dunaje z hospodářsko-geografického pohledu. Zohledněny jsou přitom nejen rozdíly plavby na Rýnu, kanálu RMD a Dunaji samotném, ale i výše poplatků za plavbu po kanálu RMD a průjezd plavebními komorami. Kromě toho je význam kanálu RMD posuzován také z dopravně-geografického hlediska. Porovnány jsou i prognózy se skutečně přepravenými objemy nákladu. Současná situace je představena na příkladu množství nákladu přepraveného prostřednictvím kanálu RMD v posledních několika letech. V závěru práce je popsán problémový úsek mezi městy Straubing a Vilshofen a možné řešení odstranění tohoto omezujícího faktoru.
Klíčová slova: Rýn-Mohan-Dunaj; lodní doprava; vodní cesty
Název práce: Shipping on the Rhine-Main-Danube-Canal
Autor(ka) práce: Charousková, Lucie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Novák, Radek
Oponenti práce: Štefek , Roman
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This paper surveys the inland water transportation on the Rhine-Main-Danube-Canal. Beginning with a consideration of the inland water transportation in Europe in the analysis, it briefly describes the canal's evolution and fundamental terms, which are related to the water-ways. The last part of the first chapter is dedicated to the comparison of several traffic carriers. In the second chapter the two predecessors of the Rhine-Main-Danube-Canal and the motivations to their construction are reviewed. In the more detailed inspection of the formation of the RMD-Canal, the crucial institutions, which are involved in this domain, are described. Besides the corporation "Rhein-Main-Donau AG", the "Deutscher Wasserstraßen- und Schifffahrtsverein Rhein-Main-Donau e.V." and the "Wasser- und Schifffahrtsdirektion Süd" belong to it. The third part of the available paper analyzes the shipping on the RMD-Canal and on the German part of the Danube out of an economic-geographical perception. Regarded are not only differences in shipping on the Rhine, on the canal itself and on the Danube, but also the charges for using the canal and for the locking of ships. Moreover, the RMD-Canal is observed out of the traffic-geographical aspect, whilst also analysing the prognoses in comparison to the reality of the amount of shipping. The present time situation is illustrated by the example of the amount of cargo, which has been transported in the last years. At the end of the paper the problematic passage between Straubing and Vilshofen and the solution of the abolishment of this bottleneck is described.
Klíčová slova: waterway; shipping; Rhine-Main-Danube-Canal

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra logistiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 23. 5. 2008
Datum podání práce: 25. 6. 2009
Datum obhajoby: 16. 6. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/14122/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: