Analýza exportní a marketingové strategie v sektoru pivovarnictví na konkrétním příkladu

Název práce: Analýza exportní a marketingové strategie v sektoru pivovarnictví na konkrétním příkladu
Autor(ka) práce: Vyhnalová, Pavla
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Halík, Jaroslav
Oponenti práce: Janoušek, Josef
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
První kapitoly diplomovoé práce popisují český trh s pivem, spotřebu piva v České republice a současné trendy. Dále se zde věnuji světovému exportu a českému exportu piva a hodnotím postavení Česka v celosvětovém měřítku. V praktické části se věnuji Pivovaru Nymburk, jeho historii, produkci a sortimentu. V dalších kapitolách popisuji konkurenci pivivaru na českém trhu a analyzuji situaci na trhu v Německu, kam pivovar vyváží nejvíce své produkce. V páté kapitole se věnuji cílům, poslání a positioningu pivovaru. Provádím zde SWOT analýzu a blíže analyzuji portfolio výrobků pomocí Bostonskéo matice. V šesté kapitole popisuji export pivovaru, exportní trhy a způsob vstupu pivovaru na zahraniční trhy. V dalších kapitolách podrobně popisuji některé politiky marketingového mixu a adaptace při vstupu na zahraniční trhy. V závěru práce navrhuji, jakým směrem by mohly aktivity pivovaru směřovat v budoucnu.
Klíčová slova: exportní strategie; marketingová strategie; doporučení; Pivovar Nymburk
Název práce: Export and Marketing Strategy Analysis in Brewing Industry on the Concrete Example
Autor(ka) práce: Vyhnalová, Pavla
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Halík, Jaroslav
Oponenti práce: Janoušek, Josef
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The first chapters of the thesis describe the Czech beer market, beer consumption in the Czech Republic and current trends. It also describes world export and the Czech beer export and assesses the Czech production situation on a worldwide basis. In the practical part I am attending to Pivovar Nymburk, it's history, production and range of products. In the other chapters I am describing competitors in the Czech industry and the situation in German beer industry as a market where Pivovar Nymburk exports the most of the beer. The fifth chapter describes objectives and positioning of the brewery, includes SWOT analysis and BCG matrix for a detail describtion of the portfolio. The chapter six describes export strategy, export markets and the way how the brewery enters foreign markets. The next chapters contain some of the marketing mix policies. The final chapter includes recommendations for the brewery's activities in the future.
Klíčová slova: marketing strategy; export strategy; Pivovar Nymburk; recommendations

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 4. 2009
Datum podání práce: 1. 5. 2009
Datum obhajoby: 10. 6. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/20435/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: