Marketingová komunikace v internacionálním marketingu

Název práce: Marketingová komunikace v internacionálním marketingu
Autor(ka) práce: Šíšová, Lenka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Boučková, Jana
Oponenti práce: Vašková, Dana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Marketingová komunikace je jedním z nejvíce kulturně podmíněným nástrojem mezinárodního marketingu. Firmy mohou v mezinárodní komunikaci využívat různé strategie. Tyto strategie musí vycházet z celkové mezinárodní strategie firmy, která je následně rozpracována do dílčích strategií pro jednotlivé pobočky i oddělení (marketing, prodej, výroba atd.). V mezinárodní komunikaci rozlišujeme dvě strategie, jejichž extrémy jdou proti sobě -- globalizační strategie se snaží standardizovat veškeré marketingové komunikační aktivity napříč různými zeměmi, kdežto adaptační strategie nutí firmy myslet lokálně a jednat lokálně. Globální společnost Sara Lee operuje téměř na všech trzích světa a po celém světě vlastní cca 80 značek potravin, nápojů, drogerie a péče o domácnost. V České republice vlastní Sara Lee mimo jiné vedoucí značku na trhu čajů -- značku Pickwick. Značka Pickwick je mezinárodní značkou, neboť kromě ČR operuje také na dalších sedmi trzích v Evropě a na trhu ve Spojených státech amerických. Trh čajů v České republice je pro značku Pickwick velice důležitý, neboť je to jeden z nejúspěšnějších trhů ve všech jejích zemích. Specifika tohoto trhu určují jak lokální návyky a preference spotřebitelů, tak působení konkurenčních značek a konečně také působení různých prodejních kanálů, z nichž největší váhu mají mezinárodní řetězce. Mezinárodní komunikace značky Pickwick vychází z celkových marketingových strategií schválených na centrální úrovni. Komunikační strategie, positioning značky a taktické kroky nicméně rozhodují manažeři různých zemí společně. V komunikační strategii značky Pickwick můžeme pozorovat jak standardizační prvky, společné pro všechny země, tak adaptační prvky, díky nimž se komunikace značky Pickwick v různých zemích liší. Takovými příklady jsou například aktivace novinek značky Pickwick v ČR oproti Maďarsku. Obě země zvolily odlišný koncept 360° myšlenky, který rozpracovaly do jednotlivých aktivací. Značka Pickwick se dlouhodobě rozvíjí, a v současnosti je jejím cílem posílení well-being segmentu (zelené, bílé a bylinné čaje), neboť tento segment vykazuje nejvyšší dynamiku. Kromě tohoto segmentu by se značka Pickwick i ve své komunikaci mohla zaměřit na další, menší segmenty. Takovou možností jsou například čaje pro děti. Množství výrobků, které byly původně určeny pro dospělé, a nyní uvádějí i varianty pro děti, v současnosti narůstá a svědčí to o atraktivnosti tohoto segmentu pro firmy. Značka Pickwick má rovněž zkušenosti s rolí dětí v reklamě, proto by pro ni mohl být tento segment zajímavý a značka by mohla jednoduše navázat na svou předchozí komunikaci.
Klíčová slova: čaj; mezinárodní marketing; internacionální; marketing; komunikace
Název práce: Marketing Communication in the International Marketing
Autor(ka) práce: Šíšová, Lenka
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Boučková, Jana
Oponenti práce: Vašková, Dana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Abstrakt: Marketing communication is one of the most culture-oriented tool of the marketing mix. The companies can use different strategies in the international marketing communication. These strategies must be based on the all-over strategy of the company. The general strategy is divided into particular strategies for divisions and departments of the company (marketing department, sales, production etc.). We observe two main strategies in the international communication of the companies -- globalisation strategy which tries to normalize all marketing communication activities through different countries, whereas the adaptation strategy forces the companies to think locally and act locally. Global company Sara Lee operates at almost all the markets of the world and owns about 80 different brands of food, beverages, body-care and house-care products. In Czech Republic Sara Lee owns a leading brand in tea market -- the Pickwick brand. The Pickwick brand is an international brand because besides Czech Republic it operates also on the other 7 markets in Europe and also in the United States. The tea market in the Czech Republic is very important for Pickwick Brand, because it is one of the markets where Pickwick enjoys the biggest success. The specifics of this market are based not only on the consumer behaviour and preferences, but also on the activities of the competition and also activities of the various sales channels of which the most important are the international retail chains. International communication of the Pickwick brand is based on the marketing strategy approved centrally. The communication strategy, positioning of the brand and tactical steps are decided by the managers of different countries together. We can see either normalisation features or adaptation features in the communication strategy of the Pickwick brand. The examples are the activation of the novelties of the Pickwick brand in Czech Republic or Hungary. Both countries have chosen a different concept of 360° idea, which they worked out in different activations. The Pickwick brand develops in long-term, and nowadays her goal is to strenghten its well-being segment (green, white and herbal teas), because this segment is the most dynamic one. Besides this segment the Pickwick brand could also focus on other, smaller segments such as teas for children. A large number of the products in originally "adult" categories prove that this segment is very interesting and attractive, too. The Pickwick brand has done alrady the ads focused on children, and that's why the brand could follow easily the communication schemes.
Klíčová slova: communication; tea; international; marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 3. 2008
Datum podání práce: 15. 12. 2008
Datum obhajoby: 9. 9. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/15153/podrobnosti

Soubory ke stažení

Hlavní práce
Neveřejný soubor
Stáhnout
    Poslední aktualizace: