Image a identita značky - vybrané problémy

Název práce: Image a identita značky - vybrané problémy
Autor(ka) práce: Petráčková, Jana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: Průša, Přemysl
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce se zaměřuje na budování silné značky prostřednictvím image a identity značky. Jedná se zejména o analýzu nejrůznějších faktorů, které ovlivňují jak image tak i identitu značky a vymezení jejich důležitosti pro budování silné značky. Velká pozornost je věnována jak hodnotě značky a s tím souvisejícím modelům hodnoty značky, tak také společenské odpovědnosti firem a novým trendům v řízení značek, jako je např. digitální marketing, vírální marketing, event marketing, ale také sponzoring. Provedený výzkum se zaměřuje na identifikaci image dvou nejhodnotnějších sportovních značek. V první řadě se jedná o značku Nike, jejíž image je následně porovnána s image značky Adidas. Na základě výsledků výzkumu je dále provedeno porovnání image značky Nike s identitou této značky, tedy tím, jak značka vidí sama sebe a jak si přeje být vnímána zákazníky.
Klíčová slova: Nike; Hodnota značky; Sportovní značka; Identita značky; Image značky; Adidas
Název práce: Brand Image and Brand Identity - Selected Issues
Autor(ka) práce: Petráčková, Jana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: Průša, Přemysl
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis focuses on building strong brands through brand image and brand identity. Therefore, an analysis of various factors that influence both brand image and brand identity was carried out. The most important of these factors are brand value and related brand value models, corporate social responsibility, and new trends in brand management as for example digital marketing, viral marketing, event marketing and sponsorship. The aim of the performed research is to identify the image of two most valuable sports brands, Nike and Adidas. Based on the results the image of both brands is compared and furthermore, a comparison of the Nike's brand image with its identity is performed.
Klíčová slova: Nike; Brand value; Adidas; Sports brand; Brand image; Brand identity

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 12. 2008
Datum podání práce: 1. 6. 2009
Datum obhajoby: 31. 8. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/17280/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: