Informační systémy veřejné správy

Název práce: Informační systémy veřejné správy
Autor(ka) práce: Špinarová, Eva
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Toth, Petr
Oponenti práce: Duben, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
V České republice probíhá vývoj informačních systémů veřejné správy, včetně jejích legislativního zakotvení. Řada právních předpisů v současné době umožňuje elektronickou komunikaci mezi orgány veřejné správy a zároveň mezi těmito orgány veřejné správy a jinými subjekty. Právní úprava se týká také problematiky podání v elektronické podobě podepsané zaručeným elektronickým podpisem. Podání v elektronické podobě je zajišťováno prostřednictvím elektronických podatelen. Cílem legislativního zakotvení je zrovnoprávnění elektronických dokumentů ve vztahu k listinné podobě. Cílem práce je popsat a analyzovat stav mechanismů a nástrojů informačního zabezpečení veřejné správy a zhodnotit, jak jsou tyto služby využívány veřejností, jakožto uživatelem těchto služeb. Výsledkem práce by mělo být zodpovězení otázky, zda se jedná o efektivní komunikaci fyzické osoby ve vztahu k veřejné správě. V práci budou detailně popsány jednotlivé kroky, které jsou spojeny s nakládáním s elektronickými dokumenty takovým způsobem, aby jejich využití mělo odpovídající právní dopad. Je třeba poukázat na nutnost zpracování metodik, návodů a postupů řešení pro zmiňované procesy.
Klíčová slova: G2C; eGovernment; informační systémy veřejné správy
Název práce: Information systems of public administration
Autor(ka) práce: Špinarová, Eva
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Toth, Petr
Oponenti práce: Duben, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Information systems of public administration, including their legislative confirmation are developing in the Czech Republic. Nowadays, a series of legal regulations enable electronic communication via public authorities and between public authorities and other entities. Legal regulation also deals with issues regarding electronic submission signed by authorized electronic signature. Electronic submission is provided through electronic registers. The reason for legislative confirmation of electronic documents is to make them equal to their documentary form. Goal of my diploma is to describe and analyze state of mechanisms and information tools used within public administration and also to evaluate how public, as its consumer, uses public services. Ideally, my diploma should answer a question whether communication between an individual and public administration is an effective one. My diploma will introduce detailed steps of dealing with electronic documents in such a way that their use has equivalent legal impact with their documentary form. I would like to stress the necessity of elaborating of methodologies, instructions and procedures and finding solutions for the above proceedings.
Klíčová slova: G2C; information systems of public administration; eGovernment

Informace o studiu

Studijní program / obor: Hospodářská politika a správa/Regionalistika a veřejná správa
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Středisko regionálních a správních věd

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 6. 2008
Datum podání práce: 30. 12. 2008
Datum obhajoby: 23. 9. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/16508/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: