Čínské kulturní standardy

Název práce: Čínské kulturní standardy
Autor(ka) práce: Baderina, Maria
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Khelerová, Vladimíra
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
První část diplomové práce je zaměřena na teorii kultury, kulturních dimenzí a standardů; různé koncepty kulturních dimenzí jsou aplikovány na čínskou kulturu. Druhá část nahliží na hodnoty a normy čínské společnosti pomocí naboženských a filozofických učení, postavení jednotlivce ve společnosti, systémů sociálních vztahů, rodinného života, svátků a obchodní etikety. Třetí část je věnována výzkumu, který je uskutečněn pomocí dotazníkového šetření, jehož cílem bylo potvrdit nebo vyvratit určité poznátky ohledně čínských kulturních standardů, a to z úhlu pohledu české kultury.
Klíčová slova: čínské kulturní dimenze; čínská obchodní etiketa; hodnoty a normy čínské společnosti
Název práce: Chinese cultural standards
Autor(ka) práce: Baderina, Maria
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Khelerová, Vladimíra
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The first part of the diploma thesis is focused on theory of culture, cultural dimensions and standards, as well as different concepts of cultural dimensions applied on the Chinese culture. The second part is targeting values and norms of the Chinese society with the help of: religious and philosophical doctrines, position that individual occupies in the society, systems of social relations, family life, holidays, and business ethics. In the third part the attention is paid to the research prepared on the basis of questionnaire survey, which main goal was either to confirm, or disapprove certain stereotypes, concerning the Chinese cultural standards from the Czech culture point of view.
Klíčová slova: business ethics in China; values and norms of Chinese society; Chinese cultural dimensions

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 2. 2009
Datum podání práce: 24. 9. 2009
Datum obhajoby: 18. 9. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/19138/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: