Environmentální značení v ČR - analýza jednotlivých typů

Název práce: Environmentální značení v ČR - analýza jednotlivých typů
Autor(ka) práce: Hnojská, Miluše
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Remtová, Květa
Oponenti práce: Hadrabová, Alena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Environmentální značení jako tržně orientovaný přístup ochrany životního prostředí může vést k udržitelné výrobě a spotřebě, prostřednictvím věrohodného a ověřitelného systému značení. Značka poskytuje spotřebitelům informaci o environmentálních aspektech produktu, kterou mohou zohlednit při svých kupních rozhodnutích. Cílem práce je zjistit, jaké efekty plynou firmám z používání některého z typu environmentálního značení v České republice. Environmentální značení zahrnuje tři typy - ecolabeling (typ I), vlastní environmentální tvrzení (typ II) a environmentální prohlášení o produktu (typ III). Hlavním úkolem je zhodnotit, zda může být environmentální značení efektivním nástrojem v komunikaci mezi firmou a spotřebitelem.
Klíčová slova: environmentální informace o produktu; eko-značka; ecolabeling
Název práce: Environmental labeling in the Czech Republic - an analysis of each types
Autor(ka) práce: Hnojská, Miluše
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Remtová, Květa
Oponenti práce: Hadrabová, Alena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Environmental labels and declarations as market oriented approach of environmental protection can lead to sustainable production and consumption through credible and verifiable labeling schemes. Ecolabel provides consumers information about environmental impacts of the product that they can include in their purchase decisions. The goal of this paper is to determine how companies evaluate effects resulting from use of one of the types of environmental labeling in the Czech Republic. Environmental labeling encompasses three types - ecolabeling (Type I), self-declared environmental claims (Type II) and Environmental product declaration (Type III). Main objective is the evaluation of environmental labels as a communication tool between company and consumer.
Klíčová slova: eco-labels; ecolabeling; product-related environmental information

Informace o studiu

Studijní program / obor: Hospodářská politika a správa/Ekonomika a správa životního prostředí
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra ekonomiky životního prostředí

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 4. 2009
Datum podání práce: 31. 8. 2009
Datum obhajoby: 15. 9. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/20167/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: