Vývojové trendy na trhu spotřební elektroniky

Název práce: Vývojové trendy na trhu spotřební elektroniky
Autor(ka) práce: Troníček, Vladimír
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Vávra, Oldřich
Oponenti práce: Čejka, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
V této práci jsem provedl analýzu stavu trhu spotřební elektroniky v ČR po roce 1989, kdy byla ukončena etapa plánovaného hospodářství a vstoupily i do tohoto oboru tržní vztahy. Jako hlavní hypotézu uvádím, že i v dnešní době, kdy panuje velmi konkurenční prostředí a většina trhu je obsazena silnými nadnárodními řetězci, lze uskutečňovat myšlenku nezávislého obchodu. Zde tento stav popisuji a sleduji nové vývojové trendy. Zároveň mapuji současnou situaci a rozdělení trhu mezi největší prodejce. Věnuji se dostatečně také internetovému prodeji, který prochází dynamickým vývojem, ale přesto stále i významní obchodníci hledají cestu, jak provozovat společně oba typy prodeje -- klasický a obchod po síti. V závěru uvádím největší obchodníky na trhu a potvrzuji hypotézu, že i nezávislý obchodník může na tomto trhu spotřební elektroniky najít své místo a být úspěšný.
Klíčová slova: trh spotřební elektroniky; nezávislí obchodníci; řetězce a kooperace
Název práce: Developments at consumer electronics market (CE)
Autor(ka) práce: Troníček, Vladimír
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Vávra, Oldřich
Oponenti práce: Čejka, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
In this task I performed the analysis of status of consumer electronics market in the Czech Republic after 1989 year when a phase of planned economy was finished and market relations also entered into this field. I hypothesize that also in nowadays when competitive environment dominates and most of the trade is occupied by strong transnational companies it is possible to realize the idea of independent business. I describe this state and follow new development trends. At the same time I do survey of present-day situation and division of market among the biggest sellers. I pay attention also to internet trading that goes through the dynamic development. But despite of this fact a businessmen keep on searching the way how to operate both of he sell types (classical and internet one) together. At the end of this task I introduce the biggest traders of the market and I confirm the hypothesis that also independent trader can find his place at consumer electronics market and became successful.
Klíčová slova: independent businessmen ; consumer electronics (CE); strategic aliances

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 2. 2009
Datum podání práce: 30. 6. 2009
Datum obhajoby: 16. 9. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/18878/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: