Kupní rozhodovací proces na trhu bicyklů/MTB

Název práce: Kupní rozhodovací proces na trhu bicyklů/MTB
Autor(ka) práce: Škrabánek, Tomáš
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této diplomové práce je analyzovat kupní rozhodovací proces spotřebitele na trhu bicyklů ve všech jeho fázích. Snahou je zachytit význačná specifika, která mají na tento proces jakýkoli vliv. Práce je rozdělena do několika kapitol. Teoretická část se zabývá marketingovými nástroji na trhu bicyklů, kde je bicykl považován za komplexní výrobek spolu se všemi souvisejícími složkami. Další oddíl se velmi podrobně věnuje analýze kupního rozhodovacího procesu spotřebitele na trhu bicyklů, přičemž největší prostor je věnován samotným fázím KRP. Poslední kapitola pojednává o marketingovém výzkumu v obecném pojetí. Praktická část této diplomové práce vychází z výsledků marketingového výzkumu, který byl realizován za pomoci dotazníkového šetření. Rozhodující roli při sběru primárních dat pro tento výzkum sehrává písemné dotazování. Dále jsou v této části práce uvedeny informace, které se týkají dotazníkového šetření. Posléze jsou analyzovány sociodemografické otázky, které blíže specifikují složení respondentů ve vzorku. Stěžejní částí se stává statistická analýza jednotlivých otázek v dotazníku, která zahrnuje jednak analýzu prvního stupně všech otázek, jednak dvourozměrnou statistickou analýzu, která odkrývá souvislosti mezi vybranými otázkami. Nechybí ani shrnutí výsledků a formulace marketingových doporučení pro výrobce a prodejce bicyklů.
Klíčová slova: marketing; dotazník; trh bicyklů; kupní rozhodnutí; marketingový výzkum; spotřebitel
Název práce: The consumer purchase decision process in the market for bicycles
Autor(ka) práce: Škrabánek, Tomáš
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis aims to analyze the consumer purchase decision process in the market for bicycles in all its stages. It sets to involve significant specifics that have any bearing on this process. The thesis is divided into several parts. The theoretical part deals with marketing tools applicable within the bicycle market considering bicycle a complex product with all related components. The following part goes into great detail analyzing the purchase decision process in the bicycle market, most of the space being devoted to the actual PDP stages. The last part handles the question of marketing research generally. The practical part of this thesis draws on the results of a marketing research carried out by means of questionnaires. Written questioning played vital part in primary data collection. This work also presents information concerning the questionnaire research. Then, socio-demographic issues are analyzed which specify more closely the questioned-group structure. The statistical analysis of each one question in the questionnaire presents the crucial part which involves both a first stage analysis of all the questions used and a two-dimensional statistical analysis that gives an insight into the coherence between selected questions. Also included is summary of results and formulating marketing recommendations for bicycle manufacturers and sellers.
Klíčová slova: marketing research; purchase decision; questionnaire; consumer; marketing; bicycle market

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 10. 10. 2008
Datum podání práce: 30. 6. 2009
Datum obhajoby: 16. 9. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/18544/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: