Sportovní sponzoring jako marketingový nástroj komunikačního mixu firmy

Název práce: Sportovní sponzoring jako marketingový nástroj komunikačního mixu firmy
Autor(ka) práce: Kiss, Petr
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Král, Pavel
Oponenti práce: Lomská, Zuzana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Předmětem diplomové práce je analýza účinnosti sportovního sponzoringu jako jednoho z marketingových nástrojů komunikačního mixu firmy DEKTRADE, a. s., která je hlavním sponzorem cyklistického týmu. K lepšímu objasnění pojmu a funkcí sponzoringu sportu práce nejprve nahlíží na sport jako marketingové odvětví, definuje sponzoring z ekonomického a právního hlediska, mapuje jeho vývoj, představuje možnosti využití v oblasti sportu, určuje jeho roli v komunikačním mixu firmy a představuje možnosti měření efektivnosti investic vložených do sponzoringu sportu. V práci jsou realizovány metody hodnocení účinnosti sponzoringu, konkrétně výzkum odezvy sponzoringu, známost značky a monitoring médií. Závěr práce přináší doporučení pro zlepšení stávající situace.
Klíčová slova: sport; marketing; efektivnost; sponzoring; komunikační mix
Název práce: Sport's sponsorship as the marketing tool of the firm's communication mix
Autor(ka) práce: Kiss, Petr
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Král, Pavel
Oponenti práce: Lomská, Zuzana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main subject of my diploma work is the analysis of the sport's sponzorship effectivity as one of the implement of the firm's communication mixt. This is made for the firm DEKTRADE inc., which is the main sponsor of the cycling team. For better illustration of the sponzorship's function in sports the work is firstly focusing on sports as a marketing branch, then defines sponzorship from the economic and law points of view, maps out its development, shows the possibilities in using it in the field of sports, determines its position in the communication mix of the firm and introduces the possibility for measuring the effectiveness of the capital investments putting in sport's sponzorship. There are also methods of the sponzorship's efficiency assessments in the dissertation. Concretely the survey of the sponzorship's response, general knowledge of the mark and media monitoring. At the conclusion of this work is the reccomendation for improving of the existing situation.
Klíčová slova: sponsorship; communication mix; marketing; efficiency; sport

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra společenských věd

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 12. 2007
Datum podání práce: 24. 4. 2009
Datum obhajoby: 2. 6. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/20307/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: