Podnikatelské prostředí, obchodní zvyklosti a kulturní specifika Thajska

Název práce: Podnikatelské prostředí, obchodní zvyklosti a kulturní specifika Thajska
Autor(ka) práce: Chačaturov, Robert
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zamykalová, Miroslava
Oponenti práce: Kříž, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce zkoumá podnikatelské prostředí, obchodní zvyklosti a kulturní specifika Thajska. První kapitola uvádí obecné informace o zemi (geografii, historii, náboženství, politické situaci) a popisuje zvláštnosti obchodního jednání. Druhá kapitola se zabývá vývojem makroekonomických ukazatelů v kontextu globální ekonomické krize, stavem zahraniční politiky a charakterem místního podnikatelského prostředí. Třetí kapitola je věnována ekonomické spolupráci Thajska s Českou republikou, mapuje jejich bilaterální vztahy a na základě dotazníkového šetření uvádí konkrétní zkušenosti českých firem na thajském trhu. V závěru práce je zpracována SWOT analýza thajského podnikatelského prostředí ve vztahu k českým ekonomickým subjektům.
Klíčová slova: obchodní zvyklosti; Thajsko; podnikatelské prostředí; kulturní specifika
Název práce: Business environment, commercial customs and cultural specifics of Thailand
Autor(ka) práce: Chačaturov, Robert
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zamykalová, Miroslava
Oponenti práce: Kříž, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis looks into the Business environment, commercial customs and cultural specifics of Thailand. First chapter states general information about the country (geography, history, religion, political situation) and describes specifics of business negotiation. Second chapter deals with the development of macro-economic indicators in the context of global economic crisis, the status of foreign relations and nature of local business environment. The third chapter is dedicated to economic cooperation of Thailand and Czech Republic, maps their bilateral relations on the basis of a questionnaire survey and lists specific experience of Czech companies on the Thai market. The final part of the Thesis includes a SWOT analysis of the Thai business environment in relation to Czech economic subjects.
Klíčová slova: cultural specifics; business environment; commercial customs; Thailand

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 2. 2007
Datum podání práce: 30. 4. 2009
Datum obhajoby: 10. 6. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/18357/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: