Podnikatelské prostředí, obchodní zvyklosti a kulturní specifika Indie s přihlédnutím ke zkušenostem firmy Adventura, s.r.o

Název práce: Podnikatelské prostředí, obchodní zvyklosti a kulturní specifika Indie s přihlédnutím ke zkušenostem firmy Adventura, s.r.o
Autor(ka) práce: Švagr, Vojtěch
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zamykalová, Miroslava
Oponenti práce: Přikrylová, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce je seznámením s přitažlivým ekonomickým prostředím a potenciálem trhu Indie nejen pro české podnikatele a firmy. Důležitá je i snaha proniknout do mentality Indů. Respekt a úcta ke kulturám, tzv. mezikulturní vnímaní, je základem mezinárodního jednání a světového obchodu. Teoretická část práce je věnována základním charakteristikám indického teritoria od základních informací po aktuality z politicko-ekonomického dění v regionu. Součástí je i nastínění vztahů a dosavadní bilance mezi Indií a Českou Republikou. V praktické části se práce dále zaměřuji na kulturní odlišnosti a specifika obchodního jednání. Podkladem jsou zkušenosti firmy Adventura s.r.o., která se mimo jiné specializuje na teritorium Indie. Praktické zkušenosti průvodců CK, získané formou anketního šetření, jsou srovnány s publikacemi, které se týkají specifik mezinárodního obchodního jednání s Indy. Cílem práce je zdůraznění nutnosti vnímání kulturních odlišností, a to nejen při snaze firem uplatnit se na indickém trhu, ale i pro zahraniční turisty.
Klíčová slova: obchodní jednání; interkulturní vnímání; kulturní zvláštnosti; Indie
Název práce: Business environment, negotiation habits and specific cultural differences of India based on the experience of Czech travel agency Adventura, s.r.o
Autor(ka) práce: Švagr, Vojtěch
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zamykalová, Miroslava
Oponenti práce: Přikrylová, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis deals with an attractive economic environment of India and its market capacity. Besides, it is focused on people's mentality and specific cultural differences. Their knowledge together with cultural respect forms the ground of international trade negotiation. Basic territory characteristics are debated afterwards as well as bilateral foreign trade between India and Czech Republic. Nevertheless, the main attention is devoted to the mentality of Indian businessmen -- a questionnaire, filled out by employees of travel agency Adventura, reveals similar experience of both regular tour guides and international managers when doing business in India. Negotiation belongs to Indians body and soul, no matter how "important" the deal is.The objective of this work is to underline the importance of intercultural perception that assumes always more attention in times of swift globalization.
Klíčová slova: cultural differences ; negotiation habits ; Business environment; India

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 10. 12. 2008
Datum podání práce: 30. 4. 2009
Datum obhajoby: 14. 9. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/17592/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: