Launch nového brandu do komoditizované kategorie

Název práce: Launch nového brandu do komoditizované kategorie
Autor(ka) práce: Haindl, Zbyněk
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Postler, Milan
Oponenti práce: Cimbálníková, Eva
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce se zabývala problematikou launche nového brandu do komoditizované kategorie. S pomocí case study analýzy vstupu značky Nestlé Coffee-mate na český a slovenský trh vymodelovala strategii vstupu na trh obecně platnou pro značkové výrobky potýkající se se vzrůstajícím vlivem privátních značek. Hlavním cílem práce bylo (ne)doporučit společnosti Nestlé Česko, s.r.o. launch Coffee-mate na český a slovenský trh. Detailní analýzou komodotizovaného trhu sušené smetany spolu s analýzou spotřebitele jsem stanovil základní marketingový mix. Z něho vychází i komunikační strategie a navržený komunikační mix. K verifikaci launche jsem v praxi použil metodu market testu zvanou minimarkets, která proběhla v praxi na vybraných zákaznících na přelomu roku 2008/9. Výsledkem market testu je nedoporučit launch Coffee-mate do České a Slovenské republiky. Market test nedokázal naplnit některé klíčové ukazatele, které musely být pro úspěšný launch ověřeny. Navržená strategie vstupu na český a slovenský trh se však jeví zejména kvůli zvolené metodologii jako životaschopná pro jiné komoditizované kategorie. Proto tato práce může sloužit jako užitečné vodítko pro stanovení konkurenční strategie brandu čelícímu ataku privátních značek.
Klíčová slova: strategie vstupu na trh; privátní značky; komoditizovaný trh; launch nového brandu
Název práce: Launch of a new brand into commodity market
Autor(ka) práce: Haindl, Zbyněk
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Postler, Milan
Oponenti práce: Cimbálníková, Eva
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
My thesis focused on the launch of new brand into commodity markets. Analysing the case study "Nestlé Coffee-mate launch into Czech and Slovak Republics" the thesis created the strategy of entering the market commonly valid for branded goods fighting the increasing power of the private labels. The main goal of the thesis was (not) to recommend Nestlé Česko, s.r.o. to enter Czech and Slovak markets. I made up particular marketing mix studying the commodity market of powdered coffee creamer category in connection with the consumer. Consequently I proposed communication strategy and communication mix. To verify the launch itself I used market test called minimarkets. Minimarkets actually took place at the end of 2008. The market test resulted into my recommendation not to launch Coffee-mate into Czech and Slovak Republic. Key indicators and expectations, so much important for the success of the launch iteself, have not been met during the testing. However, due to the methodologies selected within the thesis, the strategy how to enter the commodity market seems to be applicable onto different commodity categories. Therefore it may be used as a hint during a planning process for new competitive strategies of various brands defending themselves from the private labels.
Klíčová slova: strategy for entering a market; commodity market; private labels; launch of a new brand

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 11. 2008
Datum podání práce: 15. 5. 2009
Datum obhajoby: 10. 9. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/16854/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: