Má marketingový výzkum místo v činnosti a rozhodování cestovní kanceláře?

Název práce: Má marketingový výskum miesto v činnosti a rozhodovaní cestovnej kancelárie?
Autor(ka) práce: Rehúšová, Alexandra
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Lechnýřová, Zuzana
Oponenti práce: Indrová, Jarmila
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Práca je rozdelená do dvoch hlavných častí a síce do teoretickej a praktickej. V teoretickej časti sú charakterizované cestovné kancelárie spolu s ich činnosťou a klasifikáciou. Ďalej nasledujú kapitoly venované marketingovému výskumu a jeho charakteristike včetne dôvodov pre jeho realizáciu, a jednotlivých krokov procesu marketingového výskumu, typom a formám marketingového výskumu, a podrobnejšie aj kvalitatívnemu a kvantitatívnemu výskumu. Ďalšie kapitoly pojednávajú o informáciách v marketingovom výskume a ich zdrojoch, realizácii marketingového výskumu a riadení marketingového výskumu s využitím služieb marketingovej organizácie alebo vlastného útvaru marketingového výskumu. V praktickej časti sú zhrnuté odpovede na 7 otázok, ktoré poskytli respondenti v rámci dotazníkového šetrenia ohľadom úlohy marketingového výskumu v činnosti a rozhodovaní cestovnej kancelárie. Okrem toho je pri každej otázke napísané zhrnutie výsledkov výskumu.
Klíčová slova: kvalitatívny výskum; cestovná kancelária; primárne a sekundárne informácie; marketingový výskum; dotazník
Název práce: Má marketingový výzkum místo v činnosti a rozhodování cestovní kanceláře?
Autor(ka) práce: Rehúšová, Alexandra
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Lechnýřová, Zuzana
Oponenti práce: Indrová, Jarmila
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Práce je rozdělena do dvou hlavních částí a sice do teoretické a praktické. V teoretické části jsou charakterizovány cestovní kanceláře společně s jejich činností a klasifikací. Dále následují kapitoly věnované marketingovému výzkumu a jeho charakteristice včetně důvodů pro jeho realizaci, a jednotlivých kroků procesu marketingového výzkumu, typům a formám marketingového výzkumu, a podrobněji také kvalitativnímu a kvantitativnímu výzkumu. Ďalší kapitoly pojednávají o informacích v marketingovém výzkumu a jejich zdrojích, realizaci marketingového výzkumu a řízení marketingového výzkumu s využitím služeb marketingové organizáce nebo vlastního útvaru marketingového výzkumu. V praktické části jsou shrnuty odpovědi na 7 otázek, které poskytli respondenti v rámci dotazníkového šetření ohledně úlohy marketingového výzkumu v činnosti a rozhodování cestovní kanceláře. Kromě toho je u každé otázky napsané shrnutí výsledků výzkumu.
Klíčová slova: cestovní kancelář; kvalitativní výzkum; primární a sekundární informace; dotazník; marketingový výzkum
Název práce: Does marketing research have important role in operation and decision-making of the touroperator?
Autor(ka) práce: Rehúšová, Alexandra
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Lechnýřová, Zuzana
Oponenti práce: Indrová, Jarmila
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The thesis is divided into two main parts -- theoretical and practical. In theoretical part are characterized touroperators and their operation and typology. Following chapters are dedicated to marketing research and its characteristic including reasons for its realization and particular steps of marketing research process, types and forms of marketing research with detailed characteristic of qualitative and quantitative research. Next chapters discuss information in marketing research and their sources, realization and operating of marketing research. In practical part are summarized answers given by respondents within qualitative research that were about the importance of marketing research in operation and decision-making of the touroperator. The results of research are stated at the end of each subchapter.
Klíčová slova: qualitative research; primary and secondary information; questionaire; marketing research; touroperator

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 22. 9. 2008
Datum podání práce: 20. 5. 2009
Datum obhajoby: 8. 6. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/15861/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: