Public Relations a komunikace ve zdravotnictví

Název práce: Public Relations a komunikace ve zdravotnictví
Autor(ka) práce: Pertlíčková Balcarová, Monika
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Lešetický, Ondřej
Oponenti práce: Chrápková, Taťána
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce popisuje fungování public relations a komunikaci ve zdravotnictví a poukazuje na specifika a odlišnosti od typicky ziskového sektoru. Analyzuje současnou úroveň dané problematiky v České republice, včetně právního a etického pohledu na komunikaci zdravotnického zařízení. V první části objasňuje teorii oboru public relations a komunikace a obsahuje stručný popis sektoru zdravotnictví. V druhé části se práce zabývá zejména interní, externí a krizovou komunikací jednotlivých zdravotnických zařízení a metodou kvalitativního výzkumu tyto oblasti analyzuje. Je zde popsáno mimo jiné praktické fungování public relations, použití nástrojů mediální komunikace jednotlivých nemocnic, jsou definovány cílové skupiny, veřejnost a dobré jméno zdravotnického zařízení.
Klíčová slova: public relations ve zdravotnictví; dobré jméno; krizová komunikace; komunikace ve zdravotnictví; cílová skupina; externí komunikace; interní komunikace; mediální nástroje
Název práce: Public Relations and Communication in the Health Sector
Autor(ka) práce: Pertlíčková Balcarová, Monika
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Lešetický, Ondřej
Oponenti práce: Chrápková, Taťána
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis describes the role of public relations and communication in the health sector and points at its specifications and differences if compared to the profitable sectors. The thesis analyses the current level of the issue in the Czech Republic, including legal and ethical perspectives of a health institution. The first part of the thesis explains the theory of the public relations and communicaiton sectors and includes a concise description of the health sector. The second part deals with internal, external and crisis communication of individual hospitals and institutions and analyses them through the method of qualitative research. Aside from other aspects, I describe pratical operation of public relations, usage of media communication tools in practice at individual health institutions. In addition to this, target audience, the public and the importance of a good reputation of a hospital have been defined in this part.
Klíčová slova: target audience; good reputation; media tools; communication in the health sector; crisis communication; external communication; internal communication; public relations in the healt sector

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Institut managementu zdravotnických služeb

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 9. 12. 2008
Datum podání práce: 24. 4. 2009
Datum obhajoby: 11. 2. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/17545/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: