CPM a zavedení dashboardingu v praxi

Název práce: CPM a zavedení dashboardingu v praxi
Autor(ka) práce: Koucký, Jiří
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Pour, Jan
Oponenti práce: Zajíc, Ján
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Corporate Performance Management (CPM) je široce pojatá koncepce zaměřená na řízení výkonnosti společnosti a související s využitím technologií Business Intelligence (BI). CPM a s ní spojené technologie jsou v současnosti jednou z nejvíce sledovaných oblastí v podnikové informatice. Důvodem jsou sílící konkurence na trhu, jeho globalizace a dynamické změny a s tím stále rostoucí potřeba podniků efektivně řídit svoji výkonnost. Cílem teoretické části diplomové práce je seznámit čtenáře s touto koncepcí, s jejími součástmi a vazbou na podnikovou informatiku. Práce je zaměřena na specifickou oblast CPM, kterou je monitoring a analýza, neboli též dashboarding. Je provedena analýza monitoringové a analytické funkcionality softwarového řešení Microsoft Office PerformancePoint Server 2007 (PPS). Vymezeny jsou pojmy dashboard a scorecard a analyzovány charakteristiky a členění dashboardů. Na zavádění dashboardingu do podniků existují různé "best-practices" přístupy. V práci je zmíněno několik těchto praktik a dále základní pravidla pro správný design dashboardů. V závěru teoretické části práce jsou zhodnoceni přední světoví dodavatelé CPM řešení. Cílem praktické části práce je návrh a dokumentace CPM dashboardingového řešení nad podnikovými daty reálné obchodní společnosti, která poskytuje konzultantské služby a vyvíjí software v oblasti technologií BI. Řešení je navrženo v nástroji PPS a jeho účelem je podpora managementu společnosti z hlediska sledování efektivity interních a externích projektů a podnikatelských aktivit společnosti. Nejedná se o definitivní CPM řešení, ale o krok, který by mohl odhalit další nedostatky v organizaci a podnítit snahu společnosti o zavedení vlastního celopodnikového CPM řešení.
Klíčová slova: PerformancePoint Server 2007; Corporate Performance Management; Business Intelligence; dashboard; BI; CPM
Název práce: CPM and implementation of dashboarding
Autor(ka) práce: Koucký, Jiří
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Pour, Jan
Oponenti práce: Zajíc, Ján
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Corporate Performance Management (CPM) is a broad concept focused on managing performance of companies and is related to information technologies like Business Intelligence (BI). CPM and its associated technologies are currently one of the most tracked areas in the field of business informatics. The reason is the growing market competition, globalization, the dynamic changes on the market and the growing need for companies to effectively manage their performance. The aim of the theoretical part of the thesis is to familiarize readers with this concept, with its components and link to business informatics. The work focuses on a specific area of CPM, which is monitoring and analysis, i.e. dashboarding. In the thesis there is analyzed monitoring and analytical functionality of the software Microsoft Office PerformancePoint Server 2007 (PPS). Furthermore, there are identified dashboard and scorecard concepts and analyzed the characteristics and categorization of dashboards. There are various best-practices approaches to deployment of dashboarding into business. In the thesis there are mentioned some of these practices and basic rules for proper dashboard design. At the end of the theoretical part of the thesis there are evaluated the world's leading suppliers of CPM solutions. The aim of the practical part of the thesis is design and documentation of CPM dashboarding solution based on the real business data of the company that provides consulting services and develops BI software. The solution is designed in the PPS software and its purpose is to support the company's management in terms of monitoring the effectiveness of internal and external projects and business activities of the company. The solution is not a definitive CPM solution, but a step by the company to reveal possible weaknesses in the organization and encourage efforts to develop its own holistic CPM solution.
Klíčová slova: BI; dashboard; CPM; Business Intelligence; PerformancePoint Server 2007; Corporate Performance Management

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 2. 2009
Datum podání práce: 30. 6. 2009
Datum obhajoby: 9. 2. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/19060/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: