Ochrana spotřebitele a nakupování na internetu

Název práce: Ochrana spotřebitele a nakupování na internetu
Autor(ka) práce: Holá, Eva
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Horová, Olga
Oponenti práce: Gál, Robert
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce je věnována problematice internetového nakupování. Jejím cílem je analyzovat internetové nakupování a zjistit práva a povinnosti spotřebitelů a prodávajících, která vycházejí z platné legislativy. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zabývá průběhem nákupu přes internet a jeho právní úpravou. Jsou vysvětleny pojmy internet, e-business a e-commerce, jsou uvedeny typy e-obchodů a je zmíněna certifikace internetových obchodů. V praktické části je zjišťováno prostřednictvím dotazníkového šetření nákupní chování dotazovaných při nákupu přes internet. V závěru jsou sepsány výhody a nevýhody internetového nakupování
Klíčová slova: e-business; elektronický obchod; právní úprava internetového obchodování; internetové nakupování; internet; ochrana spotřebitele
Název práce: Consumer protection and internet shopping
Autor(ka) práce: Holá, Eva
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Horová, Olga
Oponenti práce: Gál, Robert
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis is devoted to the issue of online shopping. Its aim is to analyze internet shopping and see the rights and obligations of consumers and sellers, which are based on current legislation. The thesis is divided into two parts. The theoretical part deals with purchase over the internet and its regulations. There are explained the concepts internet, e-business and e-commerce and indicate the types of e-business and is mentioned certification of online stores. The practical part is about the respondents' shopping behavior when buying over the internet. It is examined through a questionnaire survey. At the end of the thesis are mentioned the advantages and disadvantages of internet shopping.
Klíčová slova: e-commerce legislation; internet; consumer protection; e-business; e-commerce; internet shopping

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 5. 2009
Datum podání práce: 17. 12. 2009
Datum obhajoby: 9. 2. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/18310/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: