Společenská odpovědnost v praxi českých firem

Název práce: Společenská odpovědnost v praxi českých firem
Autor(ka) práce: Košťáková, Pavla
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: Zeman, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce nabízí komplexní pohled na koncept společenské odpovědnosti firem (corporate social responsibility, CSR) a především jeho uplatnění v praxi firem působících v České republice. Úvodní část práce je věnována seznámení s CSR a souvisejícími iniciativami na globální i evropské úrovni. Stěžejní částí práce je druhá kapitola zaměřená na situaci v ČR, povědomí a přístup k CSR ze strany české veřejnosti i firem a především analýzu společenské odpovědnosti českých firem na základě průzkumů realizovaných v souvislosti s tímto tématem v ČR. V závěru práce jsou pak na příkladech dvou firem ověřeny závěry vyplývající z předcházející kapitoly. Konkrétně je zde konfrontováno pojetí CSR velké firmy s přítomností zahraničního kapitálu (pobočka zahraniční TNC) a malé české firmy.
Klíčová slova: udržitelný rozvoj; CSR; společenská odpovědnost firem; české firmy; corporate social responsibility
Název práce: Corporate Social Responsibility in Czech companies' practice
Autor(ka) práce: Košťáková, Pavla
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: Zeman, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis represents the complex view of the corporate social responsibility (CSR) concept and above all describes the practical use of CSR by the Czech companies. The first part contents the introduction to CSR and information concerning global and european initiatives related to CSR. The second chapter creates the fundamental part of this thesis and is focused on the situation in the Czech republic, awareness and attitude of Czech public and companies to CSR and first of all it includes the analysis of CSR practiced by Czech companies, which is based on the surveys carried out in the Czech republic in connection with this topic. The conclusions of the second chapter are consequently verified on the practical example of two companies. Here two very different companies are confronted - big company involving the foreign capital (part of foreign TNC) and small originally czech company.
Klíčová slova: sustainability; corporate social responsibility; czech companies; CSR

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 23. 2. 2009
Datum podání práce: 1. 9. 2009
Datum obhajoby: 18. 1. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/19093/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: