Postavení Portálu ČT24 na českém trhu zpravodajských webů a možnosti jeho dalšího rozvoje

Název práce: Postavení Portálu ČT24 na českém trhu zpravodajských webů a možnosti jeho dalšího rozvoje
Autor(ka) práce: Vejvodová, Alžběta
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Lhotáková, Markéta
Oponenti práce: Strašíková, Lucie
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce porovnává zpravodajský web Portál ČT24 s lídrem trh Novinkami.cz. Nosnou částí práce je srovnání agendy obou webů, kterou lze považovat za jejich produkt, na nějž lákají čtenáře. Dále autorka identifikuje, co lídru trhu Novinkám.cz přináší jejich postavení a zaručuje náskok co do počtu čtenářů před ostatními zpravodajskými weby dostupnými na trhu v České republice. Dále autorka zkoumá rovněž image webu, základní rysy, které ho utváří, zabývá se také značkou, kterou oba weby využívají a jejich propagací. Do zkoumání vstupuje rovněž finanční analýza Portálu ČT24, jelikož finance jsou limitujícím faktorem jeho rozvoje. Součástí této diplomové práce je také průzkum mínění čtenářů Portálu ČT24 a Novinek.cz. Všechny tyto aspekty vstupují do závěrečného doporučení pro Portál ČT24. Jeho součástí je jednak udržování současných silných stránek portálu, mezi které patří například hodnota a positioning značky Portál ČT24, ale i obsáhlost a kvalita nabízeného zpravodajství. Kromě toho autorka práce Portálu ČT24 navrhuje např. zintenzivnění propagace a změny v ní. Navržené změny se týkají i managementu, a to zejména v oblasti spolupráce s dalšími organizačními složkami České televize. Tu by mělo usnadnit zejména zavedení projektového managementu. Zlepšení komunikace s vedením České televize zejména v oblasti dalšího rozvoje Portálu ČT24 by usnadnilo vytvoření podnikatelského plánu.
Klíčová slova: web; ČT24; zpravodajství
Název práce: Portál ČT24 positionning in the market of news webs in the Czech republic
Autor(ka) práce: Vejvodová, Alžběta
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Lhotáková, Markéta
Oponenti práce: Strašíková, Lucie
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis compares news web Portál ČT24 to the market leader Novinky.cz. Key part of the work is comparison of the agenda of the both news webs. The agenda itself can be considered as the main product attiring the readers. Furthermore, author identifies the aspects bringing the market leader Novinky.cz its position and enabling the most readers of all news webs available in the Czech republic. Author also analyses news web image its the basic features and the brand used for promotion of both webs. Financial analyse of Portál ČT24 has also been made to stress out financial aspect as limiting factor of the news web development. Another part of the thesis also consists from survey executed on Portál ČT24 and Novinky.cz readers. All the aspects mentioned above enter into the final set of recommendations for Portál ČT24. Its bullet points are maintaining of the current strenghts of Portál ČT24 (e.g. goodwill and brand positioning) as well as the wide range and quality of the news offered. Apart from this, author suggests fosterin promotion and specific changes in it. Those would include also management, particularly in the field of cooperation with other departements of the Czech Television. Cooperation should be simplified by introducing project management methods. Creating business plan in terms of Portál ČT24 development would lead to improvement of communication with the Czech Television management.
Klíčová slova: ČT24; news; web

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 11. 2008
Datum podání práce: 1. 7. 2009
Datum obhajoby: 14. 1. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/16108/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: