Protikrizové opatření hotelu Westside v letech 2008/2009 se zaměřením na nefinanční sféru

Název práce: Protikrízové opatrenia hotela Westside v rokoch 2008/2009 so zameraním na nefinančnú sféru
Autor(ka) práce: Sýkorová, Lívia
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Chylíková, Hana
Oponenti práce: Drozen, František
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práca si kladie za cieľ ohodnotiť a analyzovať protikrízové opatrenia hotela Westside v Spojených štátoch amerických. Prvá kapitola sa venuje teoretickému vymedzeniu pojmu kríza a potenciálnym dopadom kríz. Ukazuje aj návody krízového manažmentu na úspešné zvládanie kríz. V ďalšej kapitole približujem dopad hypotekárnej krízy na celý trh Spojených štátov amerických, bližšie sa venujem turistickému sektoru. Záverečná kapitola predstavuje reálne chovanie hotela Westside v porovnaní s teóriou načrtnutou v prvej kapitole. Po analýze dopadu krízy môžem konštatovať úspešné zvládnutie krízového obdobia daným hotelom. K úspešnému výsledku ho priviedla hlavne správna identifikácia krízy, efektívna cenová stratégia a dodatočné využitie alternatívnych finančných zdrojov. Chyby oddelenia ľudských zdrojov síce úspešné zvládanie krízy spomalili, avšak poukázali na oblasť, v ktorej sa hotel môže v budúcnosti zlepšovať.
Klíčová slova: krízový manažment; globálna finančná kríza; hotel Westside
Název práce: Protikrizové opatření hotelu Westside v letech 2008/2009 se zaměřením na nefinanční sféru
Autor(ka) práce: Sýkorová, Lívia
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Chylíková, Hana
Oponenti práce: Drozen, František
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práce si klade za cíl ohodnotit a analyzovat protikrizová opatření hotelu Westside v Spojených státech amerických. První kapitola se věnuje teoretickému vymezení pojmu krize a potenciálním dopadům krizí. Ukazuje i návody krizového managementu na úspěšné zvládaní krize. V další kapitole přibližuji dopad hypoteční krize na celý trh Spojených státu amerických. Detailněji opisuji dopad hypoteční a postupně globální finanční krize na turizmus. Závěreční kapitola představuje reálné chování hotela Westside v porovnáni s teorií načrtnuté v první kapitole. Po analýze dopadu krize můžu konstatovat úspěšné zvládnutí krizového období daným hotelem. K úspěšnému výsledku ho hlavně přivedla správní identifikace krize, efektivní cenová strategie i dodatečné využití alternativních finančních zdrojů. Chyby oddělení lidských zdrojů sice úspěšné zvládaní krize zpomalili, avšak poukázali na oblast, kde se hotel může v budoucnu zlepšovat.
Klíčová slova: globální finanční krize; krizový mangement; hotel Westside
Název práce: Hotel Westside non-financial anti-crisis measures in 2008/2009
Autor(ka) práce: Sýkorová, Lívia
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Chylíková, Hana
Oponenti práce: Drozen, František
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The goal of my thesis is to analyze anti-crisis measures of the hotel Westside located in the United States of America. The first chapter explains theoretical approaches to crisis and its impacts. It depicts crisis management approaches to successful crisis managing. In the next part of my thesis I look closer at the U.S. subprime mortgage crisis. I tried to show details of subprime mortgage crisis spreading into the financial sector and also its impacts on tourism industry. The last chapter of my thesis compares theoretical approaches with the real steps in the crisis. After analyzing the real hotel behavior, I can conclude the hotel managed the crisis successfully. Right identification of the crisis, choosing effective price strategy and additional financial resource utilization contributed to smooth managing of the crisis. There were mistakes made by human resources department. They made the impact of the crisis on the hotel bigger but their realizing taught the management of the hotel how to behave in the future.
Klíčová slova: U.S. subprime mortgage crisis; hotel Westside; crisis management

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 6. 10. 2009
Datum podání práce: 31. 3. 2010
Datum obhajoby: 18. 5. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/21847/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: