Postavení a strategie České pojišťovny a.s. na domácím a zahraničním trhu

Název práce: Postavení a strategie České pojišťovny a.s. na domácím a zahraničním trhu
Autor(ka) práce: Bartejsová, Gabriela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zamykalová, Miroslava
Oponenti práce: Mášová, Miloslava
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá analýzou postavení a strategie České pojišťovny a.s. na českém a rumunském trhu. Úvodem je představena společnost Česká pojišťovna, následuje popis současné strategie, jejíž součástí je i definice marketingového mixu, a dále pak analýza českého pojistného trhu, ze které vyplývá postavení České pojišťovny u nás. V závěru těchto kapitol je provedeno zhodnocení aktivit České pojišťovny na českém pojistném trhu včetně návrhů doporučení na zlepšení. Další části práce se již věnují Rumunsku. Specifika podnikatelského prostředí jsou shrnuta v PEST analýze, na kterou navazuje analýza rumunského pojistného trhu doplněná o informace týkající se vstupu společnosti na tento trh a zhodnocení jejího působení v Rumunsku. Vzhledem k tomu, že diplomová práce byla zpracována v období ekonomické krize, nechybí zde identifikace jejích dopadů na společnost i výše zmíněné trhy, a to jak v oblasti hospodářské, tak v sektoru pojišťovnictví.
Klíčová slova: pojištění; Rumunsko; strategie společnosti; pojistný trh; PEST analýza
Název práce: Position and strategy of Česká pojišťovna a.s. in a domestic and foreign market
Autor(ka) práce: Bartejsová, Gabriela
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zamykalová, Miroslava
Oponenti práce: Mášová, Miloslava
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis focuses on the analysis of the position and strategy of Česká pojišťovna a.s. in the Czech and Romanian market. At the beginning the company Česká pojišťovna is introduced followed by a description of the current strategy whose part is a definition of marketing mix as well and then by the analysis of Czech insurance market from which the position of Česká pojišťovna in the Czech republic arises. At the close of these chapters an evaluation of activities of Česká pojišťovna in the Czech insurance market was performed including proposed recommendations on the improvement. Next parts of the thesis are already dedicated to Romania. Specifics of the entrepreneurial environment are summarized in the PEST analysis followed by Romanian insurance market analysis completed with information regarding the entry of the company in this market and evaluation of its activities in Romania. As the thesis was written during an economic crisis, it includes an identification of its impacts on both the company and above mentioned markets, namely in the economic sphere and incurance sector as well.
Klíčová slova: insurance market; PEST analysis; Romania; strategy of a company; insurance

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 5. 2009
Datum podání práce: 5. 12. 2009
Datum obhajoby: 26. 5. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/20728/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: