Strategické řízení a budování značky Pilsner Urquell

Název práce: Pilsner Urquell Strategic Management and Brand Building
Autor(ka) práce: Nováková, Tereza
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Postler, Milan
Oponenti práce: Kraus, Karel
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The thesis is divided into nine chapters. The first three chapters deal with theoretical background, which forms the basis for the following six chapters of the practical part. The first chapter is devoted to definitions of basic concepts such as brand, product and brand relationship, it also describes the basic elements of the brand. The second chapter deals with two key concepts of strategic brand management - brand identity and value concept. The third chapter focuses on the process of strategic management and benefits of a strong brand for both businesses and consumers. Chapter ends with analysis of the components of the marketing mix and their impact on building brand equity. The fourth chapter focuses on the analysis of the Czech beer market within the global context. The fifth chapter focuses Plzeňský Prazdroj, a.s. and its owner SABMiller plc. The sixth chapter introduces Pilsner Urquell brand - its history, the specifics of the beer production and its export and licensing activities. At the end of the chapter international brand management is briefly mentioned. The seventh chapter is devoted to strategic management of Pilsner Urquell in the Czech market. The target audience and typical consumption opportunities for the brand are described, as well as positioning and marketing mix. The eighth chapter focuses on the analysis of opportunities for the Pilsner Urquell brand in relation to young men between 18 and 29 years. Results of the research are summarized in the SWOT analysis and conclusions for the design of communication strategy and drawn. The last chapter outlines proposals for possible communications strategy for the Pilsner Urquell brand in relation to the above-mentioned target group. Proposals are divided into five blocks, namely on-trade and off-trade activation, activation through new media, through the special events aimed at young people and product placement in computer games and films.
Klíčová slova: Brand Building; Pilsner Urquell; Strategic management
Název práce: Strategické řízení a budování značky Pilsner Urquell
Autor(ka) práce: Nováková, Tereza
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Postler, Milan
Oponenti práce: Kraus, Karel
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Práce je strukturována do devíti kapitol. V prvních třech kapitolách se zabývám teoretickými východisky, která tvoří základ pro následujících šest kapitol praktické části. První kapitola je věnována definici základních pojmů, jako je značka, vztah značky a produktu a na příkladu značky Pilsner Urquell pak také popisuji základní prvky značky. V druhé kapitole se věnuji dvěma klíčovým konceptům strategického řízení značky. Prvním z nich je koncept identity značky, kde vysvětluji dimenze identity značky a popisuji také typické problémy, se kterými se brand manažeři setkávají ve vztahu k tomuto tématu. Druhým konceptem je koncept hodnoty, u kterého podrobně popisuji zdroje hodnoty značky prostřednictvím kategorií znalost značky, věrnost značce, vnímaná kvalita značky a asociace spojené se značkou. Ve třetí kapitole se zabývám procesem strategického řízení značky počínaje stanovením positioningu, přes plánování a implementaci marketingových programů až po měření a udržování hodnoty značky v čase. Zabývám se zde také přínosy silné značky jak pro firmy, tak pro spotřebitele a uvádím bariéry, se kterými se brand manažer může setkat při snaze silnou značku vybudovat. Kapitola končí rozborem složek marketingového mixu a jeho vlivem na budování hodnoty značky. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na analýzu českého pivního trhu. Ačkoliv cílem této práce není rozbor českého pivního trhu, považuji za důležité seznámit sebe i čtenáře se základními fakty a hlavními vývojovými trendy na tomto trhu. Kapitola také zasazuje český pivní trh do světového kontextu a krátce se dotýká marketingového mixu pivního trhu a jeho specifik. V páté kapitole zužuji záběr diplomové práce pouze na společnost Plzeňský Prazdroj, a.s. Jejím majitelem je společnost SAB Miller plc., což do značné míry ovlivňuje řízení společnosti. Kromě stručného nastínění historie obou společností se soustředím zejména na marketingové řízení společnosti Plzeňský Prazdroj v kontextu SAB Miller a vysvětluji způsob řízení portfolia značek. Na závěr se zmiňuji o Etickém kodexu pro marketingovou komunikaci Plzeňského Prazdroje, jež je pro pivovarnickou společnost tohoto významu v dnešní době nepostradatelný. Šestá kapitola je věnována přestavení značky Pilsner Urquell. Popisuji zde historii značky, výrobní specifika tohoto piva, zabývám se působením značky na zahraničních trzích z pohledu exportních a licenčních aktivit a kapitolu uzavírám krátkým pohledem na mezinárodní marketingové řízení značky. Sedmá kapitola spolu s následující osmou a devátou kapitolou tvoří jádro diplomové práce. V sedmé kapitole se věnuji strategickému řízení značky Pilsner Urquell v rámci českého trhu. Abychom mohli cílového zákazníka oslovit, musíme ho nejdříve důkladně poznat, nejprve se tedy zabývám cílovou skupinou a typickými spotřebními příležitostmi pro tuto značku. Velkou pozornost věnuji rovněž positioningu a marketingovému mixu značky Pilsner Urquell, tedy výrobkové, cenové, distribuční a komunikační strategii. Osmá kapitola je zaměřena na analýzu příležitostí pro značku Pilsner Urquell ve vztahu k mladým mužům mezi 18 a 29 lety. Po analýze konkurenčních značek Heineken a Stella Artois, která zahrnuje definici cílového spotřebitele, rozbor positioningu značky a její komunikace, přistupuji ke kvalitativnímu výzkumu, ze kterého sestavuji SWOT analýzu pro tuto cílovou skupinu a vyvozuji závěry pro návrh komunikační strategie. Poslední devátá kapitola obsahuje návrhy možné komunikační strategie pro značku Pilsner Urquell ve vztahu k výše zmíněné cílové skupině. Návrhy jsou rozděleny do pěti bloků podle zaměření, kterými jsou on-trade a off-trade aktivace, aktivace v nových médiích, prostřednictvím speciálních eventů zaměřených na mladé a product placement v PC hrách a ve filmech.
Klíčová slova: Budování značky; Strategické řízení; Pilsner Urquell

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 9. 2009
Datum podání práce: 7. 5. 2010
Datum obhajoby: 25. 5. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/21473/podrobnosti

Soubory ke stažení

Hlavní práce
Neveřejný soubor
Stáhnout
Hodnocení vedoucího
Neveřejný soubor
Stáhnout
    Poslední aktualizace: