Analýza internetové návštěvnosti a uživatelů Internetu

Název práce: Analýza internetové návštěvnosti a uživatelů Internetu
Autor(ka) práce: Šíla, Martin
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Řezanková, Hana
Oponenti práce: Pecáková, Iva
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
V diplomové práci se zabývám popisem dvou aspektů, kterými jsou uživatelé Internetu a internetové prostředí. Ukazuji způsoby měření návštěvnosti, která je úzce spjatá s provozem WWW stránek a především jejich ekonomickým aspektem, tedy reklamou. Sledované ukazatele specifikuji a velmi podrobně se věnuji tomu nejdůležitějšímu z nich, kterým je počet reálných uživatelů. Následně aplikuji využití těchto ukazatelů na praktických příkladech. Poukazuji na sociodemografický profil návštěvníků jednotlivých portálů a porovnávám je s dalšími vybranými servery. Poté stanovuji určitá doporučení pro zadavatele reklamy, a to z hlediska cílení jejich kampaní. Pomocí vícerozměrných statistických metod hledám vhodné skupiny uživatelů Internetu na základě jejich vztahu k reklamě. Tyto skupiny následně popisuji a opět vymezuji určitá doporučení.
Klíčová slova: segmentace; návštěvnost Internetu; Internet
Název práce: Analysis of internet visits and internet users
Autor(ka) práce: Šíla, Martin
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Řezanková, Hana
Oponenti práce: Pecáková, Iva
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis concerns in two aspects which are the description of internet users and internet media. I show the ways of measuring visits, which is closely related to the operation of web sites and especially its economic aspect, the advertisement. I specify the indicators in view. I concentrate really carefully on the amount of real users, which is one of the most important indices. I apply the usage of these indices to practical examples. I point to sociodemographic user's profile of particular portals and compare them with other chosen servers. Consequently I determine specific recommendations for the advertisement submitters in the term of targeting their campaign accurately. By using many-variable statistical methods, I try to find out suitable groups of internet users based on their relation to advertisement. I consequently describe these groups of people and determine again certain recommendations.
Klíčová slova: segmentation; Internet; internet visits

Informace o studiu

Studijní program / obor: Kvantitativní metody v ekonomice/Statistické a pojistné inženýrství
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra statistiky a pravděpodobnosti

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 12. 2009
Datum podání práce: 31. 5. 2010
Datum obhajoby: 10. 6. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/23878/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: