Nástroje sponzoringu a jejich efektivní využití se zaměřením na mobilní operátory

Název práce: Nástroje sponzoringu a jejich efektivní využití se zaměřením na mobilní operátory
Autor(ka) práce: Vychytilová, Markéta
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Puchýř, Milan
Oponenti práce: Kadlečková, Zuzana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá poměrně mladým nástrojem marketingové komunikace - sponzoringem. V teoretické části je nejprve podrobně popsán samotný sponzoring a jeho právní úprava. Následně jsou vymezeny jednotlivé typy sponzoringu včetně jejich výhod a nevýhod použití. Z různých druhů sponzoringu práce vymezuje mediální sponzoring; sportovní / sociální sponzoring, ambush marketing, branded entertainment, filmový sponzoring a celebrity ve sponzoringu. V závěru teoretické části je přiblíženo a nastíněno použití správného sponzoringového nástroje v závislosti na fázi vývoje značky. Empirická část již popisuje český telekomunikační trh, jeho současný stav a dále aktivity jednotlivých mobilních operátorů v oblasti sponzoirngu. Vlastní výzkum popisuje sponzoring letních festivalů v různém pojetí každého z operátorů a na základě teoretických poznatků i osobní praktické zkušenosti hodnotí tuto prezentaci. Dále práce se věnuje sponzoringové strategie jednotlivých operátorů na rok 2007 a vysvětluje použití jednotlivých nástrojů v závislosti na fázi vývoji značky. Zjištěný stav vede k určitým obecným doporučením, která tuto empirickou část uzavírají. Obecně se dá říct, že všichni mobilní operátoři se sponzoringem pracují jako s nástrojem marketingové komunikace, nicméně práce vyústila v několik obecných doporučení, které povedou k efektivnějšímu využití investice do sponzoringu.
Klíčová slova: mobilní operátoři; Česká republika; sponzoring

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Komerční právo
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 4. 2007
Datum podání práce: 26. 4. 2007
Datum obhajoby: 28. 6. 2007
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/5075/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: