Profesionální komunikace ve zdravotnictví

Název práce: Profesionální komunikace ve zdravotnictví
Autor(ka) práce: Ouředníková, Jana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Karásková, Hana
Oponenti práce: Novotná, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílém diplomové práce je anazlyzování současného stavu komunikace ve zdravotnictví. Práce začíná úvodem, kde je stručně popsán důvod a postup vypracování diplomové práce. Celkově je práce rozdělena do 9 kapitol. Prvních 8 kapitol je teoretických a poslední se věnuje praktické části. V první kapitole je pojednáváno o etice ve zdravotnictví. V další kapitole je rozebrán vzájemný vztah mezi lékařem a pacientem. Následující 3 kapitoly teoreticky vymezují komunikaci obecně. Další 3 kapitoly se blíže zabývají komunikací ve zdravotníctví a jsou zde konkrétně vypsaná určitá její specifika. Součástí praktické části je 1 kapitola, která má 6 subkapitol, jenž jsou věnovány dotazníkovému šetření, vyhodnocení šetření, závěrům šetření a určitým doporučením. Výsledky šetření jsou graficky vyjádřeny a popsány. V závěru jsou zhodnoceny výsledná zjištění z dotazníkové šetření a shrnut celkový přínost diplomové práce.
Klíčová slova: etika; vztah pacient-lékaře; vztah lékař-pacient; komunikace; neverbální komunikace; verbální komunikace
Název práce: Professional Communication in the Health Service
Autor(ka) práce: Ouředníková, Jana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Karásková, Hana
Oponenti práce: Novotná, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The goal of my final thesis is the analyses of current state of communications in the Health Service. The paper starts with the introduction which describes the reasons of writting the paper and the methods used. The paper consists of 9 capitols: 8 theoretical and 1 practical. In the first capitol is the analysis of the ethics in health care systems. The next capitol briefly describe the relationship between doctor and patient. The following 3 theoretically define communication. The next 3 capitols talk about specifics communication in the Health Service. The practical part of the paper has 1 capitol, which has 6 sub-capitols. These sub-capitols talk about questionnaire, fill in questionnaire, results of questionnairy and some recommendations. Based on these facts, there is also graphical demonstration and describe. In conclusion appreciate the reasulting of questionnairy and summarized the overall the finnal thesis.
Klíčová slova: nonverbal communications; communications; ethics; verbal communications

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Institut managementu zdravotnických služeb

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 3. 2009
Datum podání práce: 25. 4. 2010
Datum obhajoby: 17. 6. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/20560/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: