Podnikatelská etika a platební morálka v kontextu s kulturou jednotlivých národů

Název práce: Podnikatelská etika a platební morálka v kontextu s kulturou jednotlivých národů
Autor(ka) práce: Suchánková, Teresa
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Zamykalová, Miroslava
Oponenti práce: Pavlíková, Ingrid
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá podnikatelskou etikou v kontextu s kulturními odlišnostmi jednotlivých národů. První kapitola se zabývá etymologií etiky a vysvětluje rozdíl mezi etickým konfliktem a etickým dilema. Druhá kapitola odpovídá na otázku proč se chovat morálně a znázorňuje implementaci etiky do podnikatelského prostředí. Dále se práce věnuje etice na mezinárodním poli. Zabývá se problematikou etiky v multinacionálních korporacích a vysvětluje složitost zavedení morálních norem do pracovního prostředí danou specifiky individuálních národů. Další část práce tvoří praktický výzkum vnitřního prostředí firmy, tedy výzkum postoje zaměstnanců vůči jejímu etickému kodexu a normám. Na druhé straně práce analyzuje také vnější okolí společnosti a to pomocí platební morálky jejich klientů.
Klíčová slova: etika; kultura; platební morálka
Název práce: Business ethics and payment behaviour in context with cultural differences
Autor(ka) práce: Suchánková, Teresa
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Zamykalová, Miroslava
Oponenti práce: Pavlíková, Ingrid
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis deals with business ethics in context with cultural differences of individual nations. The first chapter describes ethics etymology and clarifies the distinction between ethical conflict and dilemma. The second chapter gives an answer to the question why we should act ethically and illustrates the implementation of ethics to the business environment. Furthermore, the thesis deals with international ethics. It demonstrates the ethics in multinational corporations and points out to the complexity of the implementation of different moral principles to the business environment given by the numeral specifics of individual nations. Rest of the thesis consists of a practical analysis of the inner business environment in an unnamed international company. The analysis particularly concentrates on the attitude of its employees towards the code of ethics. On the other hand, the thesis also examines the outside business environment, particularly the payment behavior of the company's clients.
Klíčová slova: culture; ethics; payment behaviour

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 12. 2009
Datum podání práce: 30. 4. 2010
Datum obhajoby: 16. 6. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/23352/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: