Tvorba obchodně úspěšných textů pro webové stránky

Název práce: Tvorba obchodně úspěšných textů pro webové stránky
Autor(ka) práce: Tomčík, Martin
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Chudán, David
Oponenti práce: Sklenák, Vilém
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této práce je vytvořit uceleného průvodce web copywritingem (psaní reklamních textů pro webové stránky). Čerpat budu především z vlastních zkušeností, které jsem získal při práci na pozici copywritera, ale také z vybraných publikací a článků. Cílovou skupinou mého textu jsou začínající copywriteři, marketingoví pracovníci a všichni ostatní, kteří jsou zodpovědní za tvorbu obsahu pro webové stránky. Struktura práce odráží typický postup web copywritingu. Výsledek lze díky tomu použít jako "návod" pro psaní reklamních textů na internetové stránky. Ukázat jeden z mnoha možných postupů, podle kterých copywriteři pracují, byl mimochodem další cíl mé práce. V první části se zabývám interpretací textů na webových stránkách. Kromě konkrétních poznatků rovněž uvádím, jak tato zjištění ovlivňují samotný web copywriting. Následující kapitola je věnována obsahové analýze neboli metodám, pomocí kterých získávají copywriteři podklady pro svou práci. Třetí část popisuje základní principy web copywritingu, bez kterých nelze připravit úspěšný reklamní text. Stejně jako v předchozí kapitole jsou i tato pravidla a postupy obohacená poznatky z mé vlastní praxe. Předposlední část práce shrnuje, jak lze testovat efektivnost textů na webových stránkách. V závěrečné (praktické) kapitole uvádím aplikaci teoretických poznatků na realizaci web copywritingu pro vybranou internetovou prezentaci. Tuto strukturu jsem vyhodnotil jako nejvhodnější především kvůli praktickému přínosu pro běžného čtenáře. Nabízí se však i další členění, jako například prostý souhrn metodických pravidel nebo pohled na úlohu reklamních textů v životním cyklu stránek. Vybrané pasáže mé bakalářské práce jsou doplněny názornými ukázkami. Některé z nich lze najít na skutečných stránkách méně či více známých firem. Ty ostatní jsem sám vytvořil tak, aby byl význam pravidla (postupu) jasný na první pohled.
Klíčová slova: internetový marketing; webové stránky; copywriting
Název práce: Commercialy Successful Text Creation for Websites
Autor(ka) práce: Tomčík, Martin
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Chudán, David
Oponenti práce: Sklenák, Vilém
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main aim of this bachelor thesis is to create a comprehensive web copywriting guide (writing promotional text for web page). The thesis is mainly based on my own experiences, which I gathered as copywriter. However some information is also based on selected publications and articles. The target group of my thesis are junior copywriters, marketing consultants and any other person responsible for website content creation. This document is structured in the same way as a typical web copywriting process. It can be used as a "guide" for website text writing. By the way, another aim of my thesis was to show one of many possible procedures, generally used by copywriters. In the first part, I deal with interpretation of website text. In addition to specific knowledge I also describe how these findings affect web copywriting. Next chapter is devoted to content analysis alias methods that help copywriters to get the right data for their work. The third part of the thesis describe basic rules of web copywriting, crucial for creation of effective promotional texts. As in the previous chapter, these rules and procedures are enriched by findings from my own work experience. Penultimate part of the thesis summarizes, how to test the effectiveness of website texts. In the last (practical) chapter I deal with application of theoretical knowledge to web copywriting implementation for a selected web page. I consider this structure to be the best one, because of practical benefits it provides to common readers. There is also a possibility of further segmentation such as plain set of methodological rules or spotlight on the role of promotional text in website lifecycle. Selected parts of my bachelor thesis are accompanied by demonstration examples. Some of them can be found on real company websites. Others were created by me for this purpose so that all the rules (procedures) become obvious at first sight.
Klíčová slova: copywriting; websites; internet marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačního a znalostního inženýrství

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 12. 2009
Datum podání práce: 8. 5. 2010
Datum obhajoby: 15. 6. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/23436/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: