Teorie a praxe politického marketingu

Název práce: Teorie a praxe politického marketingu
Autor(ka) práce: Vondráčková, Lenka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Dvořáková, Vladimíra
Oponenti práce: Novotný, Lukáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Použití politického marketingu představuje stále důležitější součást předvolebních kampaní. Cílem této práce je analýza kampaní dvou největších českých stran - ODS a ČSSD - v parlamentních volbách 2006. Analýza je provedena na základě aplikace modelu komplexního politického marketingu britské politoložky Jennifer Lees-Marshment, která ve své teorii rozlišuje tři typy politických stran: produktově orientované strany, prodejně orientované strany a tržně orientované strany. Proces politického marketingu, který je pro každý typ odlišný, pak významně ovlivňuje chování strany v průběhu kampaně.
Klíčová slova: Lees-Marshment ; Politický marketing; Volby 2006
Název práce: Theory and Practice of Political Marketing
Autor(ka) práce: Vondráčková, Lenka
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Dvořáková, Vladimíra
Oponenti práce: Novotný, Lukáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The use of political marketing represents a more and more important part of election campaigns. This thesis is concerned with analysis of the campaigns of two largest Czech political parties - Civic Democratic Party and Czech Social Democratic Party - in the parliamentary elections 2006. The analysis is based on the comprehensive political marketing model that has been developed by Jennifer Lees-Marshment. In this model three kinds of political parties are distinguished: Product-Oriented Party, Sales-Oriented Party and Market-Oriented Party. The political marketing process which is different for each of them has a significant influence on the party behaviour during the campaign.
Klíčová slova: Lees-Marshment ; political marketing; elections 2006

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní a evropská studia - diplomacie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra politologie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 11. 2009
Datum podání práce: 2. 5. 2010
Datum obhajoby: 15. 6. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/23185/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: