Nejčastěji používané obchodní taktiky v jednání evropských obchodních partnerů

Název práce: Nejčastěji používané obchodní taktiky v jednání evropských obchodních partnerů
Autor(ka) práce: Jandlová, Zuzana
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Gullová, Soňa
Oponenti práce: Klosová, Anna
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou nejčastěji používaných obchodních taktik v mezinárodním obchodním jednání. Je zaměřena na taktiky používané mezi obchodníky v Evropě. Cílem je definovat ty taktiky, které jsou ze zkušeností obchodníků definované jako nejčastěji užívané. První kapitola rozebírá základní rozdělení taktik. Druhá kapitola poukazuje na existenci některých kulturních specifik a možnost jejich záměny s používáním taktik. V některých případech se může jevit určité chování jako taktické jednání, ale může se jednat pouze o kulturní specifikum. Nejrozsáhlejší část rozebírá právě nejpoužívanější taktiky jednání a obranu proti nim. Především taktiky v kooperativním jednání, ale i užívání nátlakových obchodních taktik.
Klíčová slova: Kooperativní, kompetitivní jednání; Využití síly a času; Obchodní taktiky
Název práce: The most commonly used business tactics in negotiations of European business partners
Autor(ka) práce: Jandlová, Zuzana
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Gullová, Soňa
Oponenti práce: Klosová, Anna
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This Bachelor Thesis deals with the business tactics most frequently used in the international trade negotiations. It is focused on tactics used among traders in Europe. The aim of the work is to define the tactics, which are defined as the most commonly used. In the first chapter I am concerned with the basic splitting of tactics. The second chapter shows the existence of certain cultural specificity and the possibility of confusion with the use of tactics. In some cases it may seem certain behaviors such as negotiation tactics, but it may be just a cultural specifics. The most extensive part describes the commonest tactics and the defence against them. Especially in cooperative negotiation, but also the use of coercive business tactics.
Klíčová slova: The using of power and time; Business tactics; Cooperative and competitive negotiation

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 22. 1. 2010
Datum podání práce: 15. 6. 2010
Datum obhajoby: 14. 6. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/24289/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: