Strategy of Fast Fashion Retailers in the Czech Republic - A Case Study Analysis of Three Chosen Retailers

Název práce: trategy of Fast Fashion Retailers in the Czech Republic - A Case Study Analysis of Three Chosen Retailers
Autor(ka) práce: Kučmašová, Hana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Jaklová, Martina L.
Oponenti práce: Sedláčková, Helena
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The aim of this master thesis is to define fast fashion and fast fashion retailing, and describe specifics of their business activities with deep focus on the Czech market. The theoretical part reviews literature dealing with international strategy and management and fashion and fast fashion retailing. The empirical part then focuses on real-life business cases. In order to illustrate the behaviour of fast fashion retailers on the Czech market, a case study method is employed. The attention is narrowed on three chosen fast fashion retailers MANGO, Zara and H&M. The separate case studies on MANGO, Zara and H&M focus on retailers' presence in the Czech market. The retailers' position on the market and strategies are then compared with the aim to identify the most successful fast fashion retailer and verify whether the hypothesis that the first mover to the market gains the competitive advantage is true for the chosen fast fashion retailers in the Czech market. Further, the work tries to find possible factors of the retailers' success in the Czech market.
Klíčová slova: Fast fashion retailers in the Czech Republic; International strategy; Fast fashion retailing
Název práce: Strategy of Fast Fashion Retailers in the Czech Republic - A Case Study Analysis of Three Chosen Retailers
Autor(ka) práce: Kučmašová, Hana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Jaklová, Martina L.
Oponenti práce: Sedláčková, Helena
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku fast fashion reteilerů. Teoretická část práce se zabývá teorií strategie a mezinárodní strategie a fast fashion retailingu. Praktická část se pak soustřeďuje na působení fast fashion retailerů v České republice. Hlavní součástí praktické části jsou tři případové studie zabývající se působením mezinárodních řetězců MANGO, Zara a H&M na českém trhu; prostřednictvím jejich příkladu se práce snaží popsat působení mezinárodních řetězců na českém trhu. Cílem práce je popsat, zhodnotit a porovnat strategie vybraných řetězců na českém trhu. Práce se snaží potvrdit či vyvrátit, na příkladu třech zmíněných řetězců, hypotézu, že firma, která vstoupila na trh jako první, získá konkurenční výhodu. V neposlední řadě se práce snaží identifikovat možné faktory úspěchu vybraných řetězců na českém trhu.
Klíčová slova: Fast fashion retailing; Mezinárodní strategie; Fast fashion retailing v České republice

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/International Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Institut technologie a inovačního managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 12. 2009
Datum podání práce: 3. 5. 2010
Datum obhajoby: 14. 6. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/23404/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: