Síťový marketing jako příležitost

Název práce: Sieťový marketing ako príležitosť
Autor(ka) práce: Hakun, Peter
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Turnerová, Lenka
Oponenti práce: Khelerová, Vladimíra
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom tejto práce je vysvetliť princíp fungovania sieťového marketingu a popísať výhody, nevýhody a príležitosť, ktorú predstavuje pre výrobcu, distribútora i spotrebiteľa. Prvá kapitola definuje sieťový marketing a vysvetľuje princíp jeho fungovania a históriu. Druhá kapitola porovnáva sieťový marketing s klasickým distribučným reťazcom z pohľadu výrobcu i spotrebiteľa. Príležitosti, ktoré sieťový marketing prináša distribútorom sú popísané v tretej kapitole, ktorá tiež poukazuje na rozdiely medzi sieťovým marketingom a pyramídovými štruktúrami. Posledná kapitola predstavujúca praktickú časť približuje využitie sieťového marketingu vo firme Amway.
Klíčová slova: sieťový marketing; internetový predaj; priamy predaj; multilevel marketing; network marketing; distribučný reťazec; MLM
Název práce: Síťový marketing jako příležitost
Autor(ka) práce: Hakun, Peter
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Turnerová, Lenka
Oponenti práce: Khelerová, Vladimíra
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem této práce je vysvětlit princip fungování síťového marketingu, popsat jeho výhody, nevýhody a příležitost, kterou představuje pro výrobce, distributora i spotřebitele. První kapitola definuje síťový marketing a vysvětluje princip jeho fungování a historii. Druhá kapitola srovnává síťový marketing s klasickou formou distribučního řetězce z pohledu výrobce i spotřebitele. Příležitosti, které síťový marketing nabízí distributorům, jsou popsané ve třetí kapitole, které také poukazuje na rozdíly mezi síťovým marketingem a pyramidovými strukturami. Poslední kapitola představující praktickou část přibližuje využití síťového marketingu ve firmě Amway.
Klíčová slova: distribuční řetězec; multilevel marketing; network marketing; internetový prodej; MLM; síťový marketing; přímý prodej
Název práce: Network marketing as an opportunity
Autor(ka) práce: Hakun, Peter
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Turnerová, Lenka
Oponenti práce: Khelerová, Vladimíra
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The objective of this thesis is to clarify network marketing and how it works and to describe its advantages, disadvantages and opportunity which it offers to producer, distributor and consumer. The first chapter gives a definition of network marketing, explains how it works and refers to its history. In the second chapter the network marketing is compared to common distribution chain from producer's as well as consumer's point of view. Opportunities which network marketing offers to a distributor are described in the third chapter, which also points out the difference between network marketing and pyramid schemes. The last chapter representing practical part gives closer look at use of network marketing in Amway Company.
Klíčová slova: internet selling; direct selling; distribution chain; MLM; multilevel marketing; network marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 1. 2010
Datum podání práce: 30. 6. 2010
Datum obhajoby: 29. 6. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/24206/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: