Optimalizace firemních procesů v prostředí integrovaného informačního systému a eshopu

Název práce: Optimalizace firemních procesů v prostředí integrovaného informačního systému a eshopu
Autor(ka) práce: Penkala, Jan
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Říhová, Zora
Oponenti práce: Špringerová, Michaela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce Optimalizace firemních procesů v prostředí integrovaného informačního systému a eshopu prokáže hypotézu, že klíčem pro úspěšné internetové podnikání je mít správně nastavené procesní řízení společnosti, které se díky automatizovanému propojení, projevuje navenek i pro zákazníky přes prezentační vrstvu eshopu. Výsledky práce jsou užitečné pro majitele internetových obchodů pro představu o nastavení fungování jejich společností a zejména pro eshop, kde byla analýza provedena. Vybrané společnosti Penny spol. s r.o. tato analýza nastavuje pro eshop Elektro-partner.cz dvacet základních procesů, jejichž implementace povede k úspoře času zaměstnanců, maximálnímu využití informačního systému včetně možnosti implementace nových modulů, zpřehlednění a stanovení pracovních postupů, k vytváření zisku a k vyšší zákaznické spokojenosti. V teoretické části práce jsou obohaceny marketingové nástroje 4P pro eshopy o služby a konkurenci. Dále je speciálně pro eshopy upraven Porterův hodnotový řetězec a využit model důvěry v elektronické obchodování. Na těchto základech je vytvořena aktuální marketingová strategie eshopu včetně SWOT analýzy a definice strategických cílů. Identifikované procesy byly rozděleny na elementární, klíčové a podpůrné a znázorněny vztahy mezi nimi. Pro optimalizaci procesů je využita metodika Hammera a Champyho a proveditelnost a úspěšnost práce je zhodnocena podle best practises projektů reengineeringu. Jednotlivé optimalizované procesy jsou definovány specifikací procesu, využívanými dokumenty, moduly informačního systému a eshopu, znázorněny EPC modelem a jsou k nim stanoveny metriky a konkrétně vypsány oblasti zlepšení.
Klíčová slova: elektronické obchodování; internetový obchod; marketingová analýza; EPC model; procesní analýza; optimalizace podnikových procesů
Název práce: Business processes reengineering in an integrated information system and the e-commerce application
Autor(ka) práce: Penkala, Jan
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Říhová, Zora
Oponenti práce: Špringerová, Michaela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Master thesis called "Business processes reengineering in an integrated information system and the e-commerce application" proves the hypothesis that the key to successful internet business is to have correctly set the process management of a company, which, through an automated connection, displayed externally for customers through the presentation layer of the e-commerce application. The results are useful for owners of eshops, for their conception of setting up the operations of their companies and especially for the company, where the analysis was performed. According to selected company Penny Ltd., this analysis sets for its eshop Elektro-partner.cz twenty elementary processes, whose implementation will lead to saving staff time, maximum use of the information system including the possibility of implementing new modules, setting up workflow processes and possibility to make a profit and higher customer satisfaction. In the theoretical part are marketing tools 4P for eshops enhanced by services and competitiors. There is also a specially adapted Porter's value chain for eshops and is used a model of e-commerce trust. On this basis it is created the current marketing strategy of eshop including the SWOT analysis and definition of strategic objectives. Identified processes were divided into elementary, key and support groups and relationships between them were made. For the optimization process is used Hammer and Champy methodology and feasibility and success of the thesis is evaluated according to best practises reengineering projects. Reengineered processes are defined with specification, exploited documents, information system and eshop application modules, illustrated by using EPC model and they are defined metrics and specifically listed areas of improvement.
Klíčová slova: e-commerce; internet e-commerce application; marketing analysis; EPC model; process analysis; business process reengineering

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra systémové analýzy

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 6. 2009
Datum podání práce: 30. 6. 2010
Datum obhajoby: 31. 8. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/25973/podrobnosti

Soubory ke stažení

Hlavní práce
Neveřejný soubor
Stáhnout
Oponentura
Neveřejný soubor
Stáhnout
Hodnocení vedoucího
Neveřejný soubor
Stáhnout
    Poslední aktualizace: