Trendy podnikových informačních systémů v oblasti CRM

Název práce: Trendy podnikových informačních systémů v oblasti CRM
Autor(ka) práce: Valenta, Martin
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Basl, Josef
Oponenti práce: Novotný, Ota
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce analyzuje trendy spojené s řízením vztahů se zákazníky (CRM) s důrazem na CRM software. Hlavní trendy CRM byly za pomoci řady analytických zpráv a odborných serverů identifikovány a později analyzovány z věcného i časového hlediska. Hlavním cílem práce bylo zhodnotit možné přínosy identifikovaných trendů CRM pro podniky ve vybraném tržním odvětví. Pro tento účel byl vybrán tržní segment bankovnictví. Autor práce analyzoval, zda a jakým způsobem se vybrané trendy odrážejí přímo v reálném projektu implementace operativního CRM v bance působící na trhu v České republice. Následně byla provedena řada interview s odborníky na problematiku CRM v bankovním prostředí s cílem zjistit, jak trendy pravděpodobně vnímá celkový bankovní sektor v ČR. Za pomoci vybraných odborníků byla zachycena zralost trendů a jejich možné současné a budoucí přínosy pro vybraný tržní segment. Pro posouzení zralosti trendů a jejich připravenosti k implementaci byla použita lehce modifikovaná hype křivka od společnosti Gartner. Pro posouzení přínosů bylo použito číselného ohodnocení trendů s definovanou interpretací hodnot. Průměrné ohodnocení přínosů každého z trendů pro různé časové horizonty je v práci zachyceno ve dvou přehledných tabulkách, kde jsou trendy seskupeny podle jejich věcné problematiky. Nakonec bylo ohodnocení přínosů trendů CRM pro bankovnictví zobrazeno vizuálně tak, aby bylo umožněno uživatelům srovnat své vnímání trendů s vnímáním dotázaných odborníků z oboru. Tento jednoduchý nástroj dává uživatelům možnost zaměřit se na pravděpodobně velmi přínosné současné trendy a potenciálně přínosné budoucí trendy a zároveň se vyhnout trendům, jejichž implementace nemá (podle názorů odborníků) v českém bankovnictví velký význam.
Klíčová slova: bankovnictví; software; trendy; CRM; řízení vztahů se zákazníky
Název práce: Trends in the CRM business information systems
Autor(ka) práce: Valenta, Martin
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Basl, Josef
Oponenti práce: Novotný, Ota
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The purpose of this thesis is to analyse the trends related to the Customer Relationship Management (CRM) with emphasis on the CRM software. Essential trends were identified through professional analytical reports and dedicated servers. CRM trends were analysed from the time and factual perspective. The core purpose of this thesis was to evaluate possible business value of identified trends for businesses from a selected market segment. To fulfil this goal, the banking segment was chosen to be further analysed. The author of this thesis studied the extent of implementation of chosen trends in a real CRM implementation project executed in a bank operating on the market of Czech Republic. In the process, the set of interviews with "CRM in banking sector" professionals were completed to figure out how they are possibly appreciated by the whole banking sector. Through the responses of the chosen professionals, some trends characteristics were mainly followed. These were trend maturity (captured by slightly modified Gartner Hype Cycle) and trend business value (captured by defined numeral evaluation). An average evaluation of business value of each trend, done from various time perspectives, was displayed by two different tables, each grouping trends on the factual basis. Finally, trends business values were represented graphically to accent their possible progress as seen from the banking sector point of view and to provide users with a simple tool to confront their view with the view of the professionals. The tool mentioned allows users to focus on the trends that are likely to be very beneficial (according to the general opinion of the chosen professionals) and at the same time allows users to stay clear of the trends that don't promise much value for the banking sector, not even in the future.
Klíčová slova: CRM; Customer Relationship Management; banking sector; trends; software

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 9. 2010
Datum podání práce: 10. 12. 2010
Datum obhajoby: 10. 2. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/27385/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: