Analýza služeb informačního portálu

Název práce: Analýza služeb informačního portálu
Autor(ka) práce: Burian, Petr
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Šedivá, Zuzana
Oponenti práce: Skalka, Jaroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Rychlý vývoj služeb v oblasti internetových technologií si žádá nepřetržitý rozvoj a modernizaci softwarových produktů včetně informačních portálů. Absence dokumentace často komplikuje další rozvoj produktu a zvyšuje náklady na jeho údržbu. Pro řízený rozvoj portálu je kvalitní dokumentace nezbytná a při její absenci je nutné provést obnovu. Předmětem práce je analýza služeb internetového informačního portálu, zaměřeného na cestovní ruch v oblasti kempování. Tato práce si klade za cíl podrobně rozebrat všechny nabízené služby portálu a následně zhodnotit jejich přínos pro uživatele portálu. V úvodu práce přiblížím základní pojmy týkající se provozování internetových portálů. Přiblížím pravidla použitelnosti a přístupnosti internetových stránek a jejich aplikaci na služby portálu. V práci popíšu metodu zpětného inženýrství, kterou použiji k obnově návrhu a dokumentace služeb. Vlastní analýza je následně rozdělena do dvou kroků. V prvním kroku je každá služba podrobně popsána a pomocí metody zpětného inženýrství vytvořena její reprezentace na vyšší úrovni abstrakce. V druhém kroku je provedeno a vyhodnoceno dotazníkové šetření zkoumající míru využití jednotlivých služeb skupinou potenciálních odběratelů. Z výsledků dotazníkového šetření jsou odvozena doporučení a změny týkající se dalšího provozu služby.
Klíčová slova: obnova návrhu; Dokempu.cz; zpětné inženýrství; informační portál
Název práce: Internet Services Portal Analysis
Autor(ka) práce: Burian, Petr
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Šedivá, Zuzana
Oponenti práce: Skalka, Jaroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Fast development of services in the area of internet technology requires continuous research and development of software products, including information portals. Absence of documentation often limits the development of software products and increases the costs of maintenance of the product. It is essential to maintain or prepare, in case it is absent, quality documentation of the software in use to continue in portal's controlled development. Subject of this work is the analysis of services of internet information portal focused on tourism, specifically camping. The goal of the paper is to focus in detail on all services offered at the portal and subsequently analyse their benefits for the portal's users. We introduce basic terminology of internet portals. We introduce rules of usability and accessibility of web pages and their application for portal services. We describe the method of reverse engineering, that I use for update of the documentation of the services. The analysis is split in two phases. In the first phase, each service is described in detail and service's representation at higher abstraction level is created via reverse engineering. In the second phase we carry out and review questionnaire research. The research focuses on usage of the services by a group of potential customers. Based on the research carried out we conclude on recommendations about changes in further operation of the system.
Klíčová slova: service usability; reference recovery; reverse engineering; information portal; design recovery

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 2. 2009
Datum podání práce: 15. 12. 2010
Datum obhajoby: 10. 2. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/18989/podrobnosti

Soubory ke stažení

Hlavní práce
Neveřejný soubor
Stáhnout
    Poslední aktualizace: