Analýza postojů vybraných segmentů spotřebitelů k jednotlivým typům prodejen (malé prodejny, super- a hypermarkety ap.)

Název práce: Analýza postojů vybraných segmentů spotřebitelů k jednotlivým typům prodejen (malé prodejny, super- a hypermarkety ap.)
Autor(ka) práce: Puchtová, Kateřina
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Bártová, Hilda
Oponenti práce: Černá, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá analýzou postojů spotřebitelů k jednotlivým typům prodejen. Cílem práce je tyto postoje určit a vymezit jednotlivé segmenty spotřebitelů, kteří v daných prodejnách nakupují. Dále na základě zjištěných výsledků doporučit vhodnou marketingovou strategii. Práce je rozdělena do dvou částí. První teoretická část připravuje teoretický základ pro druhý díl, kde provádím vlastní výzkum postojů spotřebitelů v Plzni a okolí. První část teoretického základu blíže definuje jednotlivé typy prodejen. Ty se liší řadou svých charakteristických znaků a jejími kombinacemi. Druhá část se zabývá postoji. Zahrnuje definici postojů, vymezuje jejich složky, určuje vlastnosti a funkce, jejich tvorbu a možnosti změny. Třetí část se zaměřuje na segmentaci. Co to segmentace je, jak se provádí a k čemu slouží. Poslední čtvrtá část popisuje jednotlivé způsoby marketingové komunikace a definuje její cíl. Dále se zabývá psychologickými důvody nákupu a vlastními značkami obchodů. V druhé praktické části nejprve definuji etapy a možné metody marketingového výzkumu. Blíže zde rozebírám metodu dotazování, pomocí níž poté provádím vlastní výzkum, jehož cílem je analýza postojů plzeňských spotřebitelů k jednotlivým typům prodejen.
Klíčová slova: Vlastní značka obchodu; Segmentace trhu; Postoje; Typologie prodejen
Název práce: Analysis of consumer attitudes to the various types of stores
Autor(ka) práce: Puchtová, Kateřina
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Bártová, Hilda
Oponenti práce: Černá, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with analysis of consumer attitudes to various types of stores. Its goal is to determine these attitudes and define the various segments of consumers who go shopping in those stores. Further to recommend an appropriate marketing strategy on the basis of the obtained results. The thesis is dividend into two parts. The first theoretical part prepares a theoretical basis for the second part, which is own research on consumer attitudes in Pilsen and environs. The first part of the theoretical basis defines the different types of stores. They differ in many characteristics and their combinations. The second part deals with the attitudes. It includes definitions of attitudes, defines their components, determines the attributes and functions, their formation and possibilities of change. The third section focuses on the segmentation. What segmentation is, how it is done and what is its aim. The fourth section describes the various ways of marketing communications and defines its goal. It also deals with psychological reasons for buying and own trade mark. In the second practical part I achieve own market research, whose goal is analysis of attitudes of pilsener consumers to the various types of stores.
Klíčová slova: Own trade mark; Market segmentation; Attitudes; Typology of stores

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 6. 2010
Datum podání práce: 15. 12. 2010
Datum obhajoby: 9. 2. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/27056/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: