Strategie značky na trzích umění a kulturního dědictví

Název práce: Strategie značky na trzích umění a kulturního dědictví
Autor(ka) práce: Hanušová, Petra
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Černá, Jitka
Oponenti práce: Johnová, Radka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce je zaměřena na aspekty tvorby značky na trzích umění a kulturního dědictví. Analyzuje chápání kulturních produktů, značky a procesů jejího budování v kontextu marketingu institucí spravujících kulturní statky. Zabývá se fenomény a okolnostmi vzniku značek základních uměleckých produktů a jejich vztahu k procesům brandingu kulturních institucí. Na základě rozboru praktických příkladů práce předkládá dostupnou orientační metodiku hodnocení značky, její identity, úrovně image a potenciálních silných a slabých stránek. Na základě navržené metodiky jsou na příkladech významných institucí prezentovány specifické situace a strategie. Práce přináší systematický pohled na budování značky v kultuře a poskytuje doporučení pro pracovníky managementu kulturních institucí.
Klíčová slova: Muzeum; Kulturní dědictví; Branding; Marketing umění; Značka
Název práce: Brand Strategy in the Art and Cultural Heritage markets
Autor(ka) práce: Hanušová, Petra
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Černá, Jitka
Oponenti práce: Johnová, Radka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The master's thesis is focused on aspects of brand building in the art and cultural heritage markets. It analyzes the understanding of cultural products, a brand and a process of building a brand in relation to institutions managing a cultural property. The thesis examines the phenomena and circumstances related to basic artistic products brand creation and their relation to cultural institutions' branding processes. Based on practical examples, it provides a comprehensible methodology of brand evaluation, brand identity, brand image and potential strengths and weaknesses of the brand. Specific situations and strategies based on proposed methodology are presented using examples from significant institutions. The thesis introduces a systematic approach to brand building in culture and provides recommendations for cultural institutions management.
Klíčová slova: Museum; Arts Marketing; Brand; Branding; Cultural Heritage

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 8. 12. 2009
Datum podání práce: 17. 12. 2010
Datum obhajoby: 9. 2. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/23518/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: