Řízení podnikové výkonnosti (CPM) v obchodních organizacích

Název práce: Řízení podnikové výkonnosti (CPM) v obchodních organizacích
Autor(ka) práce: Chvalovská, Jana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Pour, Jan
Oponenti práce: Derfler, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Corporate Performance Management (CPM) patří v současné době k nejdynamičtějším směrům rozvoje podnikové informatiky vzhledem k tomu, že se jedná o nástroj, který manažerům umožňuje efektivněji řídit podnik, a tím zvýšit jeho konkurenceschopnost na trhu. Tato diplomová práce se zaměřuje na jednotlivé prvky CPM, konkrétně na manažerské metody, metriky a podnikové procesy, které jsou nejdříve obecně charakterizovány a pak aplikovány na obchodní organizace, které podnikají v oblasti retailingu. Mezi prvky CPM se dále řadí ještě aplikace, jejich podrobnější popis však není předmětem této práce. Cílem práce je především definovat základní (core) procesy retailingových firem a provést jejich charakteristiku s využitím informatických přístupů. Každému procesu jsou pak přiřazeny manažerské metody, které lze využít při hodnocení výkonnosti těchto procesů, a konkrétní příklady metrik, pro které jsou dále definovány vhodné dimenze. Hlavním přínosem této práce je právě analýza jednotlivých procesů v odvětví retailingu za využití metod a přístupů využívaných v informatice, kdy jsou pro každý proces definovány charakteristiky jako je účel procesu, události spouštějící proces, vstupy a výstupy procesu a metriky, ke kterým jsou přiřazeny odpovídající dimenze.
Klíčová slova: Business Intelligence; metriky; manažerské metody; podnikové procesy; retailing; řízení výkonnosti; Corporate Performance Management
Název práce: Corporate Performance Management (CPM) in business organizations
Autor(ka) práce: Chvalovská, Jana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Pour, Jan
Oponenti práce: Derfler, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Corporate Performance Management (CPM) is currently one of the most developing branches of informatics due to the fact that it is a tool that allows managers to effectively manage their company and thereby increase its competitiveness in the market. This thesis focuses on the individual elements of the CPM, particularly on the managerial methods, metrics and business processes, which are generally characterized first and then applied to business organizations that operate in the area of retailing. There is also a fourth CPM element - CPM applications, but a detailed description is not covered by this work. The aim of this thesis is mainly to define the basic (core) processes in retailing and describe their characteristics using informatics approaches. Each process is then assigned to managerial methods that can be used in evaluating the performance of these processes and to specific examples of metrics for which appropriate dimensions are further defined. The main contribution of this work is the analysis of processes in the retailing industry, using methods and approaches used in informatics - characteristics such as purpose of the process, events that trigger the process, inputs and outputs of the process and metrics, which are assigned to the corresponding dimensions, are defined for each process.
Klíčová slova: metrics; managerial methods; business processes; retailing; Corporate Performance Management; Business Intelligence

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 6. 5. 2010
Datum podání práce: 31. 12. 2010
Datum obhajoby: 8. 2. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/26431/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: