Dodávka informatických služeb - technologické a procesní zajištění dostupnosti a kontinuity služeb ve vazbě na podnikání a sjednané parametry služeb

Název práce: Dodávka informatických služeb - technologické a procesní zajištění dostupnosti a kontinuity služeb ve vazbě na podnikání a sjednané parametry služeb
Autor(ka) práce: Lipčák, Peter
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Bruckner, Tomáš
Oponenti práce: Martanová, Kateřina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zaobírá aspekty řízení podnikové kontinuity podle metodik ITIL a COBIT. Cílem práce je na základě srovnání oblasti procesu řízení podnikové kontinuity řešené metodikami ITIL a Cobit zjistit, zda existuje aplikovatelné obecné řešení tohoto procesu prostřednictvím integrace těchto metodik, a pokusit se najít a vymezit oblast, která by si v metodikách zasloužila větší prostor. Na základě tohoto poznání pak navrhnout obecné komplexní řešení tohoto problému za pomoci konfrontace těchto metodik. Úvodní část je zaměřená na vymezení oblasti řízení podnikové kontinuity, definici klíčových pojmů problematiky, její souvislost s řízením kontinuity IT služeb a přehled dostupných metodik, standardů a best practices řešících danou oblast. V dalších částích se práce věnuje již konkrétně jednotlivým metodikám ITIL a COBIT a jejich způsobu řešení oblasti řízení podnikové kontinuity. Závěrečná kapitola pak srovnává přístup obou metodik k řešení oblasti podnikové kontinuity na základě definovaných klíčových oblastí (cílová skupina, typ podniku, terminologie, zralostní modely, metriky, koncept řízení podnikové kontinuity a vzájemné namapování) a poskytuje obecný komplexní návod řešení procesu řízení podnikové kontinuity za současné implementace obou metodik. Přínosem práce je taky vymezení důležité oblasti iracionálního chování zaměstnanců během krizových situací a její zapracování do obecného řešení.
Klíčová slova: Řízení podnikové kontinuity; Cobit; ITIL
Název práce: Information Service Delivery - IT Service Continuity Managment
Autor(ka) práce: Lipčák, Peter
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Bruckner, Tomáš
Oponenti práce: Martanová, Kateřina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with the aspects of managing the business continuity by the methodologies of ITIL and Cobit. The main thesis objective is to find out if there exists one general aplicable solution of the business continuity managment process based on the relative approach comparison and integration of both methodologies and afterwards to define this general solution. The secondary thesis objective is to try to specify the problem issue, which is not covered neither one of those methodologies and then integrate it into this general solution. The purpose of first chapter is to analyze and generally describe the business continuity managment area, its relation with IT Service Managment, to define all key issue terms and to give a best practice review dealing with this field. In the following chapters there is a detailed look at the concrete individual approaches of metodics ITIL and Cobit to the area of business continuity managment. The final chapter deals with approach comparison of both methodologies based on by author defined key fields as target group, enterprise type, terminology, mature models, metrics, concept and relative mapping of relevant points. The chapter provides the general complex solution guideline of this issue by simultaneous implementation of both methodologies as well. This is the main contribution of this work. The next contribution consists in the definition of irrational employee behaviour problem during disaster and its integration to this general guidelines.
Klíčová slova: Business Continuity Managment; Cobit; ITIL

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 6. 2009
Datum podání práce: 1. 12. 2010
Datum obhajoby: 8. 2. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/20859/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: