Mediální plánování se zaměřením na nákup televizních kampaní

Název práce: Mediální plánování se zaměřením na nákup televizních kampaní
Autor(ka) práce: Bártová, Pavla
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Karlíček, Miroslav
Oponenti práce: Mlýnek, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tématem práce je mediální plánování a nákup televizních kampaní. Cílem práce je komplexní analýza procesu mediálního plánování se zaměřením na nákup televizních kampaní. Úvodní část práce se věnuje počátkům reklamního průmyslu a současné moderní reklamě. V teoretické části je kladen důraz na podrobné vysvětlení kroků mediálního plánování a základních mediálních pojmů. U jednotlivých kroků se autorka soustředila na podrobný popis plánování televizních kampaní. Následující text je věnován důležitým podkladům pro rozhodnutí o zařazení televize do komunikačního mixu. Praktická část práce začíná analýzou televizního trhu. Důraz je kladem především na analýzu sledovanosti jednotlivých stanic, investic a na největší inzerenty. Součástí této kapitoly je vytvoření profilů diváků měřených kanálů. Poslední kapitolou analýzy televizního trhu je podrobný popis modelů obchodování konkrétních mediálních zastupitelství. Vrcholem mediálního plánování je vytvoření mediaplánu, proto je do práce zařazen praktický příklad. Na příkladu autorka ukazuje, jak vypadá mediální plánování v praxi. Závěrem celé práce je vytvoření modelu plánování televizních kampaní.
Klíčová slova: Televizní trh; Televizní reklama; Nákup televizních kampaní; Mediální plánování
Název práce: Media planning with focus on buying TV campaigns
Autor(ka) práce: Bártová, Pavla
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Karlíček, Miroslav
Oponenti práce: Mlýnek, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The topic of this diploma thesis is media planning and buying of TV campaigns. The objective of the thesis is a comprehensive analysis of the media planning process with a focus on buying of television campaigns. The introductory part of the thesis deals with the beginnings of the advertising industry and the contemporary modern advertisement. The theoretical part is focused on detailed explanations of the planning process and basic media terms. While depicting the media planning process the author accentuates TV campaigns planning. The following text is dedicated to a background important for the decision to include TV in the communication mix. The practical part starts with an analysis of the TV market. Emphasis is put on the analysis of ratings of individual TV channels, investments, and the top advertisers. This chapter also includes creating profiles of viewers of measured channels. The last chapter describes in detail the business models of particular media houses. The last step of media planning is to produce a media plan; therefore, the work included a practical example. In the example the author shows how the media planning works in practice. The thesis is finalized by establishing a model for planning TV campaigns.
Klíčová slova: TV advertising; TV market; Media planning; Buying of TV campaigns

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 31. 3. 2010
Datum podání práce: 1. 9. 2010
Datum obhajoby: 2. 2. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/26014/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: