Attendance of Ice-hockey Matches in Czech Extraliga

Název práce: Attendance of ice hockey matches in the Czech Extraliga
Autor(ka) práce: Lahvička, Jiří
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Bolcha, Peter
Oponenti práce: Bartoň, Petr
Jazyk práce: English
Abstrakt:
This paper uses data about 3,640 matches played in the seasons 2000/01-2009/10 to explain individual match attendance of the top Czech ice hockey competition -- the Extraliga. Some interesting results are that fans decide whether to attend based on the detailed information about the home team, but use just the easily observable information about the away team; that a match having no impact on the final season outcome is much less attended; that televising a match decreases attendances of all matches played on the same day, but there is no negative next-day effect; that both very good and very bad weather decreases attendance; and that if two home matches are played in a short time period, their attendance is lower with likely higher impact on the second match. Substitution of ice hockey with soccer is investigated on several different levels -- while ice hockey and soccer are definitely long-term substitutes, there are mixed results for same-day substitution. Modernization of ice hockey arenas is identified as the key factor behind the almost 20% attendance growth in the analyzed period. This paper also presents a new realistic method of modeling seasonal uncertainty based on Monte Carlo simulation that does not rely on ex post information.
Klíčová slova: Czech Republic; ice hockey; attendance demand; Monte Carlo; seasonal uncertainty
Název práce: Attendance of Ice-hockey Matches in Czech Extraliga
Autor(ka) práce: Lahvička, Jiří
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Bolcha, Peter
Oponenti práce: Bartoň, Petr
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Tato práce využívá data o 3.640 zápasech odehraných v sezónách 2000/01-2009/10 k vysvětlení návštěvnosti jednotlivých zápasů nejvyšší české hokejové soutěže - Extraligy. Mezi zajímavé výsledky patří to, že fanoušci se rozhodují o návštěvě zápasu na základě detailních informací o domácím týmu, ale využívají pouze snadno pozorovatelné informace o hostujícím týmu; že zápas s nulovým dopadem na konečný výsledek sezóny má výrazně menší návštěvnost; že vysílání zápasu v televizi snižuje návštěvnost všech zápasů hraných ve stejný den bez negativního dopadu na den následující; že velmi dobré i velmi špatné počasí snižuje návštěvnost; a že když jsou dva domácí zápasy hrané brzy po sobě, jejich návštěvnost je nižší s pravděpodobně vyšším dopadem na druhý zápas. Na několika různých úrovních je zkoumána substituce mezi hokejem a fotbalem - zatímco hokej a fotbal jsou rozhodně dlouhodobé substituty, výsledky pro substituci ve stejný den nejsou jednoznačné. Modernizace hokejových arén je identifikována coby klíčový faktor téměř 20% nárůstu návštěvnosti v analyzovaném období. Tato práce také představuje novou realistickou metodu modelování sezónní nejistoty založené na Monte Carlo simulaci, která nespoléhá na ex post informace.
Klíčová slova: lední hokej; sezónní nejistota; Monte Carlo; Česká republika; poptávka po návštěvnosti

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomie a hospodářská správa/Ekonomická analýza
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra ekonomie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 4. 2010
Datum podání práce: 1. 12. 2010
Datum obhajoby: 31. 1. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/26271/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: